دولت روحانی در دام کارهای پوپولیستی دولت قبل افتاد!

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با روزنامه آرمان می‌گوید: دولت در سه سال اول همه رسالت مدیریتی خود را به برجام گره زده است. وی افزود: اگر دولت موفقیت‌های دیگری جز برجام در کارنامه خود داشت، امروز بهانه‌ای در دست رقیب نبود که بعد از امضای برجام این انتظار را در جامعه به وجود آورند که بعد از برجام چه شد؟ و چه اتفاقی در اقتصاد رخ داد؟ این مورد یکی از ناکامی‌های بزرگ دولت است. ناکامی دیگر دولت در بی‌توجهی به ساختار مدیریتی کشور است.

دولت آقای روحانی یکی از نخستین دولت‌های ناهماهنگ و به هم ریخته از لحاظ چهارچوب فکری و مدیریتی در بعضی از بخش‌ها پس از انقلاب اسلامی است. به عبارت بهتر برخی از افرادی که وارد کابینه روحانی شدند، در جایگاه‌های حساس قرار گرفتند. اگر این جایگاه در اختیار آنها قرار نمی‌گرفت،  دولت روحانی می‌توانست خارج از مساله برجام بخشی از مسائل اقتصادی، معیشتی و رکود اقتصادی را حل کند.

ناصری در پاسخ این سؤال که « مگر دولت در شاخصه‌هایی مانند کاهش تورم دستاوردهای مثبتی نداشته است؟ کاهش تورم بزرگ‌ترین ادعای دولت است.» گفت: بله، دولت تمام تلاش خود را درگیر مساله تورم کرد که امر مهمی بود، اما رکود در اقتصاد کاملا مشهود است و تبعات اجتماعی خود را در پی خواهد داشت. امروز حجم مطالبات اقتصادی در حوزه دیوانسالاری حجم بسیار بالایی است و دولت نتوانسته در این مسیر اقدام جدی انجام دهد. یکی دیگر از ناکامی‌های دولت که امیدواریم در دولت آینده آقای روحانی حل شود، بی‌توجهی به نظام ساماندهی و هماهنگ‌سازی مدیران منطقه‌ای و استانی با سیاست‌های دولت مرکزی است.

وی در عین حال با بیان اینکه «روحانی خطابه‌وار با مردم سخن می‌گوید»، افزود: نوع سخن گفتن او با مردم مطلوب نیست.

ناصری همچنین گفته است:دولت روحانی در دام کارهای پوپولیستی دولت قبل افتاد(!) اما این مورد تاثیری در اقتصاد و معیشت مردم نگذاشت. وام خودرو یکی از این موارد بود و تعدادی از خودروهای جمع شده با این طرح پوپولیستی به فروش رسید. از همان اول بسیاری از کارشناسان اقتصادی اعتقاد داشتند این اقدام کارشناسی نیست.