رئیس‌جمهور می‌خواهد صحنه انتخابات را برجامیزه کند

 

مهرداد بذرپاش امشب در همایشی به مناسبت روز شهدا و تکریم مادران و همسران شهدا که در مسجد ولیعصر این شهرستان برگزار شد به تبیین نقش شهدا در استقلال کشور اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری این اجتماعات به مناسبت روز شهید و تقدیر از خانواده‌های شهدا و به‌منظور حراست از آرمان‌های آنان است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به شمار شهدای تقدیم شده به انقلاب اسلامی از استان لرستان و شهرستان بروجرد اشاره کرد و افزود: شهدا با جان‌فشانی خود سایه جنگ را از سر کشور برداشتند برخلاف آنکه عده‌ای امروز ادعا می‌کنند آن‌ها سایه جنگ را از سر کشور برداشته‌اند حال‌آنکه ملت ایران تجربه خوبی از وجود چنین افرادی ندارد.

وی جان‌فشانی شهدا در راه حفظ استقلال کشور را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: شهدا جان خود را دادند تا کشور وابسته نشده و استقلال آن از بین نرود اما امروز میزان رو به افزایش قاچاق کالا و نیز واردات کالاهای مختلف به کشور که از عمده دلایل بیکاری است استقلال کشور را زیر سؤال برده و از سویی رباخواری در قالب قراردادهای بانکی افزایش‌یافته که باید نظام بانکداری اسلامی در کشور اصلاح شود.

بذرپاش تقدیر از خانواده‌های شهدا را اصلاح موارد فوق دانست و بیان کرد: شهدا وفای به عهد کردند اما بعد از شهدا ما چه کردیم؟ آن‌ها جان خود را درراه امنیت کشور فدا کردند اما عده‌ای ماندند و از مردم گذشتند و به خود رسیدند.

وی اصلی‌ترین تهدید امروز جمهوری اسلامی را ناکارآمدی در حوزه اقتصادی دانست و تصریح کرد: این امر به این معناست که مردم به‌جایی برسند که باور کنند دیگر مشکلات آن‌ها حل نمی‌شود و این در حالی است که هزاران میلیارد تومان منابع ارزی در اختیار کشور است و در همین استان لرستان و شهرستان بروجرد باوجود حجم بالایی از ذخایر طبیعی و غیرطبیعی محرومیت موج می‌زند که خود نشان‌دهنده ضعف مدیریت است.

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود تعداد بالایی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی آموزشی با عناوین مختلف گفت: روزبه‌روز بر تعداد دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تعداد هیئت‌های علمی و دانشجویان افزوده می‌شود و این مراکز به‌جای تولید علم و رفع مشکلات موجود تنها به فکر درآمدزایی هستند و این روش اداره نادرست است.

وی با اشاره به تصویب سریع برجام در مجلس بیان کرد: یکی از انتقادات وارده به برجام عدم دسترسی به منبعی در صورت نقض آن بود حال‌آنکه ادعا می‌کردند در صورت نقض برجام این موضوع به کمیسیون مشترک متشکل از 6 عضو مقابل ایران در مذاکرات هسته‌ای ارجاع داده خواهد شد.

بذرپاش تصریح کرد: برجام حاصل دوقطبی اقتصاد و هسته‌ای بود که معتقد بود مشکلات اقتصادی کشور ناشی از مسائل هسته‌ای است و این موضوع را در مردم نهادینه کردند و دوگانه هسته‌ای اقتصادی در انتخابات پیروز شد اما باگذشت زمان مردم متوجه شدند مشکلات ناشی از موضوعات طرح‌شده نبوده است.

وی اضافه کرد: در برجام 2، دوگانه اقتصادی - منطقه‌ای را شکل دادند و اصرار کردند مشکلات اقتصادی ایران بر سر موضوعات منطقه‌ای و موشکی بودن کشور بوده و باید از این مواضع عقب‌نشینی کرد که این امر با طراحی انگلیسی‌ها بود که با ملت‌ها به‌گونه‌ای بازی می‌کنند که حتی آن‌ها از آن خوشحال نیز می‌شوند.

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از برجام 10 برابر پولی که قرار بود از طریق آن آزاد شود که بخش‌هایی از آن نیز آزادشده باید تزریق شود تا رکود شدید اقتصادی موجود در کشور جبران شده و وضعیت به دو سال قبل برگردد همچنین در برجام 11 تحریم جدید نیز اضافه شد و علاوه بر آن فعالیت‌های هسته‌ای نیز تعطیل شد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی آن را حرکتی روبه‌جلو دانست که پس از انقلاب اسلامی سابقه نداشته اما در ضمن آن ایراداتی نیز همچون همه ساختارها به آن وارد است.

بذرپاش با تحسین عملکرد دولت نهم و دهم به لحاظ اجرایی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم عملکرد اجرایی ضعیفی داشته و باید به‌عنوان ضعیف‌ترین دولت پس از انقلاب که خسته، شبه اشرافی و کم‌طاقت است از آن یادکرد.

وی بیان کرد: رئیس‌جمهور می‌خواهد صحنه انتخابات را برجامیزه کند و میدان مناظره را به آن سمت بکشاند و با در دست داشتن دستگاه‌های اجرایی و تریبون‌های رسانه‌های مختلف کار انتخاباتی انجام می‌دهد.

مدیرعامل سابق شرکت سایپا در ادامه به سؤالی مبنی بر تعطیلی زاگرس خودرو بروجرد تحت‌فشار دو شرکت خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا این‌گونه پاسخ داد: بخش بسیاری از درآمد زاگرس خودرو از طریق رنگ خودرو بود که با توافقات انجام‌شده قرار شد در اتاق رنگ این کارخانه کارگران به رنگ خودرو مشغول شوند تا این شرکت بیکار نشود و در حضور نخست‌وزیر مالزی قراردادی به امضا رسید که نمایندگی محصولات پروتون مالزی را به این شرکت واگذار می‌کرد و این ایده خوب قرار بود با خریداری سهام این شرکت توسط سایپا عملی شود اما پس از رفتن من از این شرکت انجام نشد.