وزارت بهداشت اجازه حضور خبرنگاران منتقد در بیمارستان‌ها را نداد

دو هفته است که از جریان بازدید سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شهرستان بدره و گلایه یکی از مسئولان شهرستان و شماری از مردم حاضر در محل نسبت به کمبود امکانات پزشکی و درمانی در شهرستان که با اعتراض و شدید و توهین وزیر به فرماندار شهرستان بدره همراه بود، می‌گذرد.

خبری که به سرعت در رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی پیچید و شاید همین موضوع بهانه‌ای برای برخورد گزینشی وزارت بهداشت با خبرنگاران شد.

به طوری که وزارت بهداشت در حوزه اطلاع رسانی برای جلوگیری از تکرار این موضوع و پیشگیری از اطلاع رسانی آزاد توسط رسانه، شروع به دعوت و انتخاب گزینشی خبرنگاران و بایکوت رسانه‌های منتقد کرد.

این موضوع تا آنجا ادامه پیدا کرد که در مراسم چهارشنبه آخر سال برخی رسانه های منتقد و آزاد اجازه حضور در بیمارستان‌ها و پوشش اخبار را پیدا نکردند و وزارت بهداشت با فیلتر کردن خبرها تنها آنچه خود می‌خواهد را از طریق چند رسانه منتشر می‌کند.

یک مقام مسئول در روابط عمومی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس گفت: امسال خبرنگاران اجازه حضور در بیمارستان‌های سوختگی و پوشش و اطلاع رسانی حوادث چهارشنبه سوری را ندارند و وزارت بهداشت تمایلی برای صدور مجوز در این خصوص ندارد.

اما این صحبت‌ها در حالی است که شاهد هستیم وزارت بهداشت به صورت گزینشی برخی خبرنگاران را برای پوشش این موضوع دعوت کرده و تنها رسانه ها منتقد مجوزی برای این کار ندارند.

در سال‌های گذشته تمام خبرنگاران می‌توانستند برای اطلاع رسانی حوادث چهارشنبه سوری در بیمارستان‌های سوختگی حضور داشته باشند.