ادعای آمریکا درباره تحریم دو بحرینی مرتبط با ایران

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد دو تبعه بحرینی به نامهای "احمد حسن یوسف" و "مرتضی مجید رمضان علوی" را که از اعضای "گردان های الأشتر" در بحرین بوده اند را در فهرست افراد تروریستی قرار داده است.

 

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است احمد حسن یوسف و مرتضی مجید رمضان علوی که با گردان های الأشتر در ارتباط هستند، مورد تحریم های آمریکا قرار می گیرند.

 

همچنین وزارت خزانه داری آمریکا از قرارگرفتن نام این دو نفر در فهرست تحریم های اقتصادی و ممنوعیت مبادلات مالی با آنها خبر داد.

 

همچنین در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است قرار گرفتن نام این دو شخص در فهرست سیاه تروریستها در راستای اجرای فرمانی بوده است که اعلام می دارد هر شخص اگر ثابت شود پیشتر اقدامی تروریستی انجام داده و یا خطری برای منافع آمریکا به حساب می آید، در فهرست افراد تروریستی قرار می گیرد.

 

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد قرار گرفتن نام این دو نفر پس از افزایش حملات شورشیان (انقلابیون) در بحرین بوده است.

 

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: "این اقدام، گامی دیگر در راستای تلاش مستمر آمریکا برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه است."

 

وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: سید مرتضی مجید رمضان علوی یکی از اعضای گردان های الأشتر بوده و در بحرین است؛ اما مقر احمد حسن یوسف در تهران است و وی در این سازمان عضویت دارد.

 

طبق ادعای وزارت خارجه آمریکا، گردان های الأشتر کمک های مالی از ایران دریافت می کنند.

 

ادعای مقام های آمریکایی در حالی بیان می شود که بارها مسئولان ایران دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه، از جمله بحرین را رد کرده اند.