دستورالعمل نظارت بر مجرمین سابقه دار تدوین می شود
مشاور معاون حقوقی قوه قضائیه بیان کرد: دستورالعمل  کنترل ، نظارت و پایش مجرمین سابقه دار ، حرفه ای و خطرناک در معاونت حقوقی قوه قضاییه تدوین شده و در صورت تایید رئیس قوه قضاییه تحول مهمی در کشور روی خواهد داد.
 
وی گفت: ضرورت حفظ نظم و امنیت عمومی اقتضا می کند که این گروه از مجرمین همواره تحت کنترل و نظارت پلیس و سایر ضابطین دادگستری قرار داشته و از وقوع جرم مجدد توسط آنان جلوگیری شود. 
 
مشاور معاون حقوقی قوه قضائیه اضافه کرد: در این دستورالعمل تشکیل ستاد های کشوری ، استانی و در هر حوزه قضایی تحت عنوان ستاد کنترل مجرمین سابقه دار ، حرفه ای و خطرناک پیش بینی شده است و تحت نظارت عالیه دادستان کل کشور و با حضور کلیه دستگاه های ذیربط و نیروهای انتظامی و امنیتی وظیفه سیاستگذاری ، هدایت و تعیین خط مشی در جهت اهداف مندرج در این دستورالعمل را بر عهده دارد.
 
وی افزود: به موجب این دستورالعمل بانک اطلاعاتی اختصاصی این گروه از مجرمین در کشور تشکیل خواهد شد و کلیه دستگاه های ذی ربط موظفند تا اطلاعات لازم را به اشتراک بگذارند.  مطابق این دستورالعمل و در چارچوب قوانین اجازه داده نمی شود که این گروه از مجرمین دست از پا خطا کنند و تمام تحرکات سوء آنان تحت نظر و کنترل مامورین قرار می گیرد. 
 
ساکی با اشاره به آمار جرایم ارتکابی مخصوصا جرایم خطرناک گفت: آمار نشان می دهد  که مرتکب آن ها غالبا همین گروه از مجرمین است و حتی در ایام مرخصی از زندان نیز مرتکب جرم می شوند لذا کنترل و پایش اعمال و رفتار آنان برای جلوگیری از ارتکاب مجدد جرم ضروری بوده و اجتناب ناپذیر است.
 
وی افزود: در این دستورالعمل برخی محدودیت های قانونی در نظر گرفته شده و به منظور کنترل و پایش از ابزارهای قانونی موجود استفاده می شود. توجه به حقوق شهروندی و عدم دخالت در حریم خصوصی اشخاص نیز از نکات مهمی است که در این دستورالعمل مورد تاکید قرار گرفته است.
 
مشاور معاون حقوقی قوه قضائیه در پایان اظهارامیدواری کرد  با تصویب و اجرای این دستورالعمل جامعه ای امن تر داشته باشیم.