بهره برداری همزمان از 23 پروژه اقتصادی و زیربنایی در استان کردستان با حضور رئیس جمهور
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در فرودگاه بین‌المللی سنندج ، از سوی ماموستا فایق رستمی نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری، استاندار و شماری از مسئولان ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت.

 13:30:40 پنج طرح بزرگ مقیاس در بخش آب کردستان، امروز شنبه همزمان با دومین سفر رئیس جمهوری به استان و با حضور وزیر نیرو، با اشتغالزایی سه هزار و 453 نفر و 100 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده، به صورت ویدیو کنفرانس در شهرهای مختلف استان کردستان به بهره برداری رسید.
 
حجت‌الاسلام حسن روحانی در این مراسم گفت: در سال گذشته 900 میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است.
 
وی با بیان اینکه در سال‌جاری نیز اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان هزینه خواهد شد، گفت: آبادانی ایران موجب نشاط و سرافرازی همه ما است.
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 500 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: نکته مهمی که در استان‌ کردستان وجود دارد این است که هیچ مشکلی در تامین آب برای اجرای پروژه‌های مختلف در دو حوزه صنعت و کشاورزی در این استان وجود ندارد.
 
روحانی گفت: اینکه در بحث تامین آب و برق برای اجرای پروژه در این استان مشکلی نداریم خبر مهم و خوشحال کننده‌ای برای همه مردم ایران است.
 
وی با بیان اینکه هر کس از هرجایی از کشور ما می‌خواهد به کردستان بیاید و سرمایه‌گذاری کند هیچ مشکلی ندارد، تصریح کرد: ما در اجرای پروژه‌ها در جاهای دیگر مشکل آب و برق و گاز داریم، اما در این استان در این زمینه‌ها مشکلی نداریم.
 
رئیس قوه مجریه گفت: امنیت پایدار کردستان نیز از دیگر مزیت‌هایی است که بستر سرمایه‌گذاری در این استان را فراهم کرده است.
 
روحانی، انتقال آب از شرق به غرب با توجه به فراوانی آب در غرب استان و کمبود در شرق استان را ضروری دانست و ادامه داد: باید با انتقال آب از شرق به غرب بستر توسعه همه جانبه در این استان را فراهم سازیم.
 
وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد 130 هزار شغل در کشور خبر داد و گفت: بخشی از بار اشتغال بر دوش وزارتخانه ارتباطات است.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه در دنیای امروز باید از همه فناوری‌ها برای توسعه و آبادانی استفاده کنیم، افزود: مسئله اشتغال یکی از مهمترین مباحث ما در کشور است که باید از بستر ارتباطات و اینترنت برای ایجاد اشتغال و توسعه در بخش‌های مختلف بهره ببریم.
 
روحانی گفت: ما در دنیای جدیدی زندگی می‌کنیم که استفاده از اینترنت و ارتباطات از اهمیت بالایی برخوردار است.

سد چراغ ویس شهرستان سقز با حجم مخزن 86 میلیون مترمکعب با هدف تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی شهرستان سقز، با اعتباری بیش از هزار و 740 میلیارد ریال امروز در سفر رئیس جمهوری و با حضور وزیر نیرو آبگیری شد.

خط انتقال آب شرب شهر سقز به طول 26.1 کیلومتر با ظرفیت انتقال هزار و 200 لیتر در ثانیه معادل 33 میلیون متر مکعب در سال با اعتباری بیش از 440 میلیارد ریال اجرا شده است.

شبکه پایاب سد زیویه نیز با اعتباری بیش از 270 میلیارد ریال با هدف ارتقای سیستم آبیاری سنتی به تحت فشار، اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم در زمینه باغداری، کشاورزی و صنایع وابسته با همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان کردستان به بهره برداری رسید.
با افتتاح این طرح، آب هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست به میزان 12 میلیون مترمکعب در سال جهت توسعه و بهبود کشاورزی، تامین شد. 


13:09:10مراسم بهره‌برداری از کارخانه پتروشیمی کردستان دقایقی پیش با حضور رئیس جمهور و مسئولان استان آغاز شد.

بر اساس اعلام استاندار کردستان پتروشیمی کردستان با بیش از هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار برای 700 نفر شغل ایجاد می‌کند.

زمان آغاز عملیات اجرایی شرکت پتروشیمی کردستان در سال 84 بوده است اما روند اجرای پروژه پس از وفقه ای 6 ساله متوقف شد از سال 90 از سر گرفته شد.

50:11:46کارخانه لاستیک بارز کردستان دقایقی پیش با حضور رئیس جمهور و مسئولان استان در شهرک صنعتی دهگلان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

کارخانه لاستیک بارز کردستان بعد از پتروشیمی کردستان دومین واحد تولیدی بزرگ استان بوده که با 627 میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و ارزی آماده بهره برداری شده است.

این واحد بزرگ صنعتی از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در سال 1388 به کردستان است که در استان آماده بهره برداری شد.

رئیس جمهور امروز در جریان سفر به استان کردستان، ضمن افتتاح مجتمع لاستیک بارز کردستان از خط تولید و بخش‌های مختلف این مجتمع بازدید و با توضیح و گزارشات وزیر صنعت، معدن و تجارت و دست‌اندرکاران، در جریان روند احداث و تولیدات آن قرار گرفت.


10:56:07 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در فرودگاه بین‌المللی سنندج ، از سوی ماموستا فایق رستمی نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری، استاندار و شماری از مسئولان ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس‌ جمهور کردستان را دیار مردمان خونگرم، قهرمان و مرزدار توصیف کرد و با تبریک آغاز سال جدید، افزود: در این سفر چندین پروژه بسیار مهم و مجموعاً 21 طرح در سطح استان افتتاح و عملیات اجرایی 3 پروژه نیز آغاز می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در جریان این سفر همچنین روند اجرایی شدن وعده‌های سفر استانی مورد بررسی قرار گرفته تا پروژه‌های نیمه‌تمام هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

افتتاح مجتمع پتروشیمی کردستان و کارخانه لاستیک بارز در کنار بهره‌برداری همزمان از ده‌ها پروژه صنعتی و عمرانی دیگر و نیز حضور در جمع جوانان و نخبگان استان از جمله برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به استان کردستان است.