روحانی اولین رئیس جمهور چهار ساله ایران/ مردم جواب رفتارهای شائبه دار انتخاباتی را می دهند

نصراله پژمانفر نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به ارسال پیامک نوروزی حسن روحانی رئیس جمهور به تلفن همراه مردم در نوروز امسال گفت: این رفتارهای خلاف مروت و اخلاق است و با عدالت سازگاری ندارد. انجام این رفتارها از سوی رئیس جمهور هم جای تعجب دارد.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت امسال در کشور برگزار می شود و روحانی خود کاندیدای انتخابات است که باید بیش از همه به قانون پایبند باشد اما از همین حالا وی به رفتارهای خلاف اخلاق انتخاباتی روی آورد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحانی در گذشته هم ثابت کرده که بعنوان مجری انتخابات، در انتخابات بی طرف نیست، تصریح کرد: در انتخابات سال گذشته که انتخابات مجلس شورای اسلامی دور دهم و مجلس خبرگان دور پنجم همزمان برگزار شد، ما شاهد چنین رفتار و پیامک جهت دار رئیس جمهور به مردم بودیم که به اعتقاد بسیاری از مردم و کارشناسان رئیس جمهور با آن پیامک بی طرفی خود را زیر سوال برد.

پژمانفر با بیان اینکه این رفتارهای انتخاباتی و شائبه دار رئیس جمهور از چشم تیز بین مردم دور نخواهد ماند، گفت: مردم پاسخ عملی می دهند و در پای صندوقهای آرا حرف خود را خواهند زد.

وی تصریح کرد: مردم نشان می دهند که تضمین ندادند که یک فرد در ایران هشت سال رئیس جمهور باشد و قطعا این دوره انتخابات ریاست جمهوری، اولین دوره ریاست جمهوری چهار ساله در کشور تجربه می شود و روحانی اولین رئیس جمهور چهار ساله ایران است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه گفت: رئیس جمهور بجای ارائه راهکار برای حل این مشکلات، به فکر تبلیغات انتخاباتی برای خود است در حالی که هنوز مراحل ثبت نام کاندیداها آغاز نشده است.

پژمانفر با بیان اینکه دولت در  حل مشکلات مردم موفق نبوده، گفت: ارسال پیامک تبریک به تلفن همراه مردم، شائبه تبلیغاتی و انتخاباتی دارد و رئیس جمهور باید دلیل این رفتارهای خود را توضیح دهد.

به گزارش افکار نیوز حسن روحانی در هنگام تحویل سال جدید پیامکی بدین شرح برای مردم ارسال کرد:

بهاری پر "امید" و سالی همراه با "پیروزی" و اعتدال برایتان آرزومندم. عید شما مبارک. حسن روحانی رییس جمهور.

وی در پنجم اسفند سال گذشته و 2 روز قبل از انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، پیامکی جهت دار برای مردم ارسال کرد.

متن پیام این بود «مردم عزیز ایران؛ کشور امروز به رای شما نیاز دارد. جمعه 7 اسفند، آینده پر امید ایران را رقم بزنیم. حسن روحانی رئیس جمهور».