دولت به مصوبات مجلس در قضیه برجام عمل نکرد/ استیضاح رئیس جمهور و سوال از وی

گروه سیاسی- حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به بدعهدی های آمریکا در قضیه برجام و افزایش تحریمها گفت: متاسفانه تحریم ها نه تنها لغو نشد بلکه بیشتر هم شده است و ما هر روز شاهد اقدامات آمریکائیها در تحریمهای بیشتر علیه ایران هستیم.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در خصوص بد عهدی های طرف مذاکرات ایران بخصوص آمریکائیها، مصوبات خوبی داشت و تاکید کرد که اگر طرف مقابل ایران تحریم ها را لغو نکرد و به تعهدات پایبند نبود، دولت ایران هم به تعهداتش پایبند نباشد اما دولت روحانی چندان توجهی ندارد و به این مصوبات عمل نمی کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس مقرر کرد اگر آمریکا به هر بهانه از جمله فعالیت هسته ای و یا موشکی تحریمها را لغو نکرد و در پی افزایش تحریم ها برآمد، دولت ایران فعالیت های هسته ای را از سر بگیرد اما این دولت تا کنون اقدامی نکرد.

شهریاری با بیان اینکه تحریمها نه تنها لغو نشده بلکه هر روز شاهد هستیم که آمریکائیها برای اعمال بیشتر تحریمها برنامه هایی دارند، افزود: دولت روحانی باید به قانون و وظیفه خود عمل کند و اگر دولت قانون را اجرا نکرد، نمایندگان و مجلس باید از ابزارهای قانونی خود استفاده کرده و از رئیس جمهور سوال و وی را استیضاح کند.

وی با بیان اینکه وقتی مجلس قانون تصویب می کند و دولت آنرا اجرا نمی کند، چه فایده ای دارد، گفت: رئیس جمهور باید به مجلس پاسخگو باشد و اگر به وظایف خود عمل نکند این حق مجلس است که وی را استیضاح و از وی در صحن مجلس در انجام کوتاهی وظایفش سوال کند