چرا انگلیس برای آزادی یک محکوم امنیتی اینقدر دست و پا می زند؟
 این روزها که در انگلیس به سبب ماجرای برگزیت و خروج این کشور از اتحادیه اروپا و همچنین پافشاری اسکاتلندی‌ها برای اعلام استقلال و تهدیدات ریز و درشت داعش و حملات نژادپرستانه، آشفته بازاری به پاست؛ سخنگوی وزارت خارجه این کشور در اظهاراتی مداخله جویانه و نامربوط خواستار آزادی یک محکوم امنیتی بازداشت‌ شده در ایران به نام «نازنین زاغری» شده است.
 
 
به گفته سخنگوی وزارت خارجه انگلیس، «ترزا می» نخست وزیر و «بوریس جانسون» وزیر خارجه این کشور موضوع آزادی این محکوم امنیتی را قبلاً با همتایانشان در ایران مطرح کرده‌اند.
 
 
 پروژه مظلوم نمایی یک جاسوس
 
اما  نازنین زاغری محکوم امنیتی که پروژه مظلوم نمایی‌اش این روزها با ایفای نقش همسر انگلیسی‌اش«ریچارد رتکلیف» و مساعدت رسانه‌های معاندی همچون «بی بی سی» به پیش می‌رود، به گفته سپاه ثارالله یکی از سرشبکه‌های اصلی موسسات فعال در پروژه رسانه‌ای و سایبری براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.


آنطور که حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در نشست خبری اوایل بهمن ماه خود اعلام کرد، حکم 5 سال حبس این متهم امنیتی قطعی شده است.
 
 
 عصبانیت لندن از محکومیت جاسوس شناسنامه‌دارش
 
پس از اظهارات سخنگوی دستگاه قضا پیرامون قطعیت حکم نازنین زاغری، بوق‌های رسانه‌ای غربی به صدا درآمد و باز هم چون همیشه ادعاهای گزافه و نخ نمایی چون نقض حقوق بشر در ایران به صدر سخنان مقامات غربی و اخبار رسانه‌هایشان تبدیل شد. دولت انگلیس که با فروش انواع و اقسام تسلیحات نظامی به رژیم‌های سعودی و آل خلیفه در کشتار مردم یمن و وقوع جنایت جنگی در این کشور سهیم و شریک است، چند روز پس از اعلام قطعیت حکم نازنین زاغری، به تکاپو افتاد و گزارشی مغلوط و تحریف‌شده را از وضعیت حقوق بشر در ایران منتشر کرد.«جویس انلی» معاون وزارت خارجه این کشور در اوایل سال جاری میلادی گزارشی از وضعیت حقوق بشر در ایران را به مجلس اعیان انگلیس ارائه داد که با واکنش قاطع دستگاه دیپلماسی کشورمان مواجه شد.
 
 
بهرام قاسمی  سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در این رابطه گفت: «اظهارات نادرست، ناسنجیده، تحریک‌آمیز، مداخله‌جویانه و چون همیشه برگرفته از منابع غیرموثق معاون وزارت خارجه انگلیس در مجلس اعیان این کشور در قبال موضوعات به زعم خود، حقوق بشری کشورمان، مردود، مغرضانه و بی‌اساس است و ما آن را محکوم می‌کنیم».
 
 
اما نازنین زاغری که این روزها به بهانه هجمه‌های مغرضانه حقوق بشری غربی‌ها علیه ایران تبدیل شده است، یک عنصر برانداز شناسنامه دار است که با سرویس‌های جاسوسی غربی ارتباط داشت؛ وی یکی از ماموران بنیاد تامسون رویترز محسوب می‌شد که در فروردین سال گذشته توسط  نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در فرودگاه امام خمینی (ره) دستگیر و به کرمان منتقل شد.
 
 
براساس اطلاعیه ای که سپاه ثارالله استان کرمان در تاریخ 26 خرداد منتشر کرد: "زاغری در طول مدت بازداشت، در یک سوئیت در زندان کرمان نگهداری شده و مرتبا با خانواده خود تماس تلفنی و ملاقات حضوری داشته است."
 
 
 اعتراف قابل تامل زاغری
 
نامبرده آنطور که خود مدعی شده از حدود 4 سال پیش تا به حال با بنیاد تامسون رویترز همکاری داشته است و مدیریت چندین پروژه آموزشی این بنیاد را در کشورهایی چون لبنان، گرجستان، اردن، مراکش، برمه و برخی از کشورهای آفریقایی برعهده داشته است. نکته جالب آنکه وی همانطور که خود اقرار کرده است در پروژه‌های آموزشی‌اش تلاش کرده تا علاوه بر برقراری ارتباط با روزنامه نگاران و خبرنگاران کشور هدف، به سناتورها و اعضای پارلمان این کشورها نیز نزدیک شود.
 
 
عمده ماموریت تفویض شده از سوی بنیاد تامسون رویترز به نازنین زاغری، پیشبرد پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری، برای اهداف براندازانه و جاسوسانه بود؛ زاغری را باید یکی از سرشبکه‌های اصلی موسسات معاند دانست که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است.
 
 
پس از دستگیری زاغری، رسانه‌های غربی، فضاسازی‌های حقوق بشری زیادی را علیه ایران به راه انداختند و مدعی شدند که وی به سبب کشف حجاب دستگیر شده است، حتی عناصر بدنام و پادوهای دون پایه‌ای همچون مسیح علی نژاد نیز به هواخواهی این فرد جاسوس برخاستند.
 
 
اما این جنجال سازی‌های حقوق بشری، نتوانست از جرم فرد مزبور که در پوشش‌های رسانه‌ای و خیریه‌ای، اهداف جاسوسانه و براندازانه سرویس‌های اطلاعاتی غربی را دنبال می کرد بکاهد و دستگاه قضایی کشورمان همچون همیشه باصلابت بدون توجه به جاروجنجال های مدعیان دروغین حقوق بشر، هوشمندی نیروهای اطلاعاتی کشور در به دام انداختن این جاسوسِ برانداز را تکمیل کرد و حکم محکومیت وی را صادر کرد.