آیتی: مردم از عملکرد روحانی ناراضی هستند

مهدی آیتی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس ششم گفت: به نظر می‌رسد که مردم چون در چهار سال گذشته به لحاظ اقتصادی و معیشتی موفقیتی را در دولت ندیدند، مقداری دلسرد و مأیوس شدند.

متأسفانه روحانی نتوانست در این چهار سال در بخش اقتصادی، رفاه عمومی و آزادی‌های سیاسی برای مردم قدم مؤثری بردارد. امروز نارضایتی عمومی در بخش اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در ایران زیاد است.

وی اضافه کرد: هفتاد درصد کارخانجات و تولید ایران تعطیل شده و هر روز عده‌ای از کارگران که ماه‌ها می‌شود حقوق نگرفتند جلوی مجلس و وزارت کشور صف‌کشی دارند، شعار می‌دهند و اجتماعاتی را برگزار می‌کنند. اجتماعات معلمان، کارگران، مال‌باختگانی که اموالشان در پدیده، کاسپین، آرمان، فرشتگان و ده‌ها مؤسسه و بنگاه اقتصادی به تاراج رفته و اختلاس شده هر روز تشکیل می‌شود و آنها جلوی بنگاه‌های اقتصادی و تجاری جمع می‌شوند، شعار می‌دهند و تقاضا می‌کنند که دولت اموال آنها را از مؤسسات و صندوق‌های اعتباری که کلاهبرداری شده پس بگیرند. اینها همه نارضایتی عمومی ایجاد می‌کند.

آیتی تصریح کرد: بیش از پنج میلیون جوان تحصیل‌کرده بیکار در کشور داریم که نارضایتی ایجاد می‌کند. چون دولت روحانی نتوانست در بخش اقتصادی، ‌رفاه عمومی، حقوق اساسی و آزادی‌های سیاسی اقدام مؤثری کند، این نارضایتی عمومی خیلی خطرناک است و می‌تواند منجر به پیروزی اصولگرایان افراطی شود.