نخست وزیر انگلیس: ایران و روسیه، نظام سوریه را زیر فشار قرار دهند

ترزا می نخست وزیر انگلیس در مصاحبه با این شبکه، از ایران و روسیه خواست نظام سوریه را زیر فشار قرار دهند تا جنگ را متوقف کند. 

 
وی مدعی شد: ائتلاف بین‌المللی راهبرد فراگیری برای نابودی داعش در سوریه و عراق دارد و موفقیت‌ها در این زمینه در هر دو کشور بیانگر این مسئله است. 
 
نخست وزیر انگلیس افزود: انگلیس بخشی از ائتلاف بزرگی است که کار خود را در کنار نیروهای عراقی به خوبی انجام می دهد. روشن است نیروهای عراقی ماموریت اساسی در آزادسازی موصل دارند و ما آنها را تشویق می کنیم و با آنها به شیوه‌ای همکاری داریم که تاثیر بر غیرنظامیان را به حداقل برساند. این مسئله در بلندمدت، وجود آشتی سیاسی به صورت کلی را تضمین می کند. 
 
می با مطرح کردن ادعاهای بی‌اساس درباره دولت دمشق با تاکید بر حمایت انگلیس از مذاکرات حل بحران سوریه در آستانه و ژنو، خاطرنشان کرد: ما از این مذاکرات صلح حمایت می‌کنیم و مخالفان را تشویق می‌کنیم تا در این مذاکرات مشارکت کنند. همچنین از حامیان نظام سوریه از جمله روسیه و ایران می‌خواهیم تا از نفوذ خود بر آن برای متوقف کردن «کشتار» ملت سوریه استفاده کنند. در نهایت این کشمکش هولناک جز با گفتگوهای صلح حل نخواهد شد. به همین علت همه طرف‌ها را تشویق می‌کنیم تا در این مذاکرات صلح مشارکت کنند. 
 
وی با خودداری از پاسخ به سوالی درباره امکان عذرخواهی این کشور از بیانیه بالفور در صدمین سالگرد آن، گفت: تمرکز ما بر این است که اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را تشویق کنیم تا با یکدیگر دیدار و آینده را بررسی کنند. ما به شدت از راهکار تشکیل دو کشور حمایت می کنیم. اسرائیل باید در شرایطی باشد که احساس کند از «تروریسم» در امان است. کشور فلسطین هم باید از حق حاکمیت برخوردار باشد.