تخت‌روانچی: ایران آماده همکاری با اتحادیه اروپا است

در این دیدار پیلدگوویچ اراده کشور متبوع خود را برای توسعه روابط با کشورمان در بخش های اولویت دار شامل حمل و نقل، انرژی، فنآوری، اطلاعات، کشاورزی، صنایع غذایی، جنگلداری، گردشگری، آموزش و شیلات مورد تاکید قرار داد و ضمن با اهمیت خواندن روابط با کشورمان افزود: در خلال سه سال اخیر روابط دو کشور شاهد پویایی بوده است.

وی تصریح کرد: لتونی در راستای ایجاد تسهیلات به منظور گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در گام نخست تصمیم به معرفی کنسول افتخاری گرفته است.

پیلدگوویچ با اشاره به سفر وزیر امور خارجه لتونی به ایران در راس یک هیات اقتصادی در ابتدای سال ۱۳۹۳ این امر را نشانگر عزم و اراده جدی آن کشور در گسترش روابط با ایران دانست و تاکید کرد: با سفر ظریف به لتونی، مناسبات دو کشور وارد مرحله جدیدی شده است.

تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه نیز با اعلام آمادگی کشورمان برای توسعه همکاریهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با لتونی اعلام داشت: ایران از ظرفیت های بزرگی برخوردار بوده و مایل به همکاری با اتحادیه اروپایی و کشورهای اروپایی است و در این میان برجام توانسته است فضای مناسبی را برای این منظور فراهم سازد.

وی تاکید کرد که ایران از ایجاد و گسترش همکاری با لتونی در عرصه های مختلف استقبال می کند.