گزافه‌گویی جدید اردوغان علیه ایران

 رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اظهار کرد مراحل بعدی عملیات موسوم به "سپر فرات" گسترده تر خواهد بود و مناطق تحت اشغال تروریست ها در عراق را نیز شامل خواهد شد. رجب طیب اردوغان در مصاحبه با یک شبکه ترکیه‌ای عملیات سپر فرات، را اولین مرحله از نقشه راه آنکارا برای مبارزه با تروریسم خواند که در مراحل بعدی گسترده تر خواهد شد.

وی در این مصاحبه اظهار کرد: «تمرکز ما در عملیات بعدی تنها بر روی سوریه نخواهد بود؛ مناطقی همچون تلعفر، سنجار و موصل در عراق نیز در عملیات های بعدی در نظر گرفته می شوند.»
 
اردوغان، که به بهانه مبارزه با اعضای گروه پ ک ک و جلوگیری از نفوذ آنها وارد جنگ سوریه شده است، ادعا کرد اوضاع در سنجار (در عراق) به مراتب بدتر از نقاط دیگر است. وی مدعی است این شهر پس از قندیل، به دومین پایگاه بزرگ گروه پ ک ک در عراق تبدیل شده است. 
 
اردوغان در بخشی دیگر از اظهاراتش، ایران را عامل تفرقه و فرقه‌گرایی در منطقه دانست و مدعی شد: «به دلیل گسترش فرقه گرایی در عراق، حمایت زیادی از ایرانی ها می شود. هدف ایرانی ها دامن زدن به فرقه گرایی و دو دستگی در این کشور است.»
 
رئیس‌جمهور ترکیه در حالی به بهانه مبارزه با تروریسم حضور نظامی خود در عراق و سوریه را گسترش می دهد که خود یکی از بزرگترین حامیان اصلی گروه های تروریستی فعال در سوریه و عراق است.