دلایل هراس اسرائیل از حزب‌الله چیست/آیا جنگ سومی در راه است

اواخر اسفندماه بود که خبر رسید چندین جنگنده ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزات شش ساله خود به خاک سوریه به مناطقی از این کشور حمله کردند؛ این تجاوز و صدای آژیر برخاسته از آن در کرانه غربی به حدی آشکار بود که ارتش این رژیم جنایتکار را وادار به صدور اطلاعیه و تایید تجاوز کرد. البته تجاوز آشکار صهیونیست‌ها به خاک سوریه که با هدف حمایت از تروریست‌های مستقر و به هزیمت رفته در این کشور صورت گرفت  با واکنش قاطع  ضدهوایی ارتش سوریه مواجه شد.

 
آنطور که منابع صهیونیستی خبر دادند سامانه‌های ضد موشکی سوریه چندین موشک را به سمت جنگنده‌های این رژیم متجاوز شلیک کردند. ارتش سوریه اعلام کرد، دو جنگنده را هدف قرار داده که یکی از آنها در اراضی اشغالی فلسطین سقوط کرده است. البته مقامات ارتش اسرائیل برای کم کردن از بار  شکست این اقدام تجاوزکارانه، خبر مزبور را تکذیب کردند و گفتند که هیچ یک از جنگنده‌ها مورد اصابت قرار نگرفته است.
 
صهیونیست‌ها مدعی شدند این تجاوز را با هدف انهدام محموله‌های موشکی حزب الله انجام دادند؛ اما پرواضح است که با توجه به شکست‌های پی در پی تروریست‌ها در سوریه بویژه در جبهه حلب و تدمر، سران رژیم صهیونیستی احساس خطر کردند و تصمیم گرفتند با اقدامی تجاوزکارانه به یاری تروریست‌های در تنگنا قرار گرفته بشتابند.
 
 شکست مفتضحانه ارتش رژیم صهیونیستی در تجاوز به خاک سوریه

اما واکنش قاطع ارتش سوریه به تجاوز صهیونیست‌ها موجی از نگرانی را در میان سران این رژیم جنایتکار ایجاد کرد؛ «موتی آلموز» سخنگوی ارتش این رژیم پس از انهدام جنگنده‌های متجاوزشان در نتیجه سرعت و دقت عمل سامانه‌های دفاعی سوریه با دستپاچگی  اعلام کرد که «از شش سال پیش برای نخستین بار است که ضد هوایی سوریه به سوی جنگنده های اسرائیل شلیک می کنند».

این شکست مفتضحانه و مورد هدف قرار گرفتن جنگنده متجاوز صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی توسط سیستم دفاع موشکی سوریه موجب شد تا سران این رژیم جنایتکار به فکر ترمیم سیستم ضد موشکی‌شان بیفتند و به ضعف سامانه «گنبدِ آهنین» اقرار کنند؛ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اوایل هفته جاری از سامانه ضد موشکی «فلاخن داوود» در پایگاه هوایی «خاتسور» در نزدیکی قدس اشغالی رونمایی کرد و با گفت«این سامانه، موشک‌های میان برد و دوربرد را هدف قرار می‌دهد و کاری مشترک از صنایع جنگی آمریکا و اسرائیل است».
 
 کرملین مجوز تجاوز صهیونیست‌ها به سوریه را صادر نکرده است
 
اما پس از تجاوز اخیر جنگنده‌های صهیونیستی به خاک سوریه و نقض حریم هوایی این کشور برخی رسانه‌های منطقه‌ای با توجه به دیداری که چند روز پیش از آن میان نتانیاهو و پوتین برگزار شده بود مدعی موافقت و رضایت کرملین از این تجاوز شدند که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه بلافاصله چنین ادعایی را رد کرد و سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو را احضار کرد.
 
 قواعد بازی بر ضد صهیونیست‌ها تغییر کرد
 
بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در گفتگو با تلویزیون سوریه در خصوص حمله جنگنده‌های صهیونیستی به تدمر گفت: دشمن اسرائیلی وارد صحنه شده است؛ زیرا احساس کرده که نبرد ما با داعش به پیروزی بزرگی در تدمر و حلب تبدیل شده است. پاسخ نظامی سوریه، پاسخ مناسبی به تجاوز رژیم اسرائیل بود و این پاسخ قواعد بازی را تغییر داد.
 
بشار الجعفری همچنین با توجه به تحرکات مشکوک صهیونیست‌ها از یک احتمال نیز سخن گفت و تاکید کرد: بعید نیست در صورت تکرار حملات اسرائیل به سوریه، درگیری میان مسکو و تل آویو صورت گیرد.
 
ارتش رژیم صهیونیستی بهمن ماه گذشته نیز با استمرار شکست تروریست‌های مستقر در سوریه تجاوز مشابهی را به خاک این کشور انجام داده بود.   
 
اما علت تحرکات ایذایی و از سر استیصال رژیم صهیونیستی در روزهای و ماه های اخیر چیست؟ پاسخ به این پرسش به لحاظ میدانی کاملا مبرهن است؛ تروریست های تکفیری در جبهه های مختلف سوریه از حلب تا تدمر و از دمشق تا حماه پی در پی زمینگیر می شوند و تل آویو که پیش از این امید زیادی به این تروریست‌ها بسته بود با زمینگیر شدن آنها تلاش می‌کند تا به صورت مستقیم وارد شود.
 
 روحیه بخشی ناشیانه صهیونیست‌ها به تروریست‌های مستقر در سوریه

اوایل فروردین ماه چند روز پس از شکست مفتضحانه تجاوز جنگنده‌های صهیونیستی به خاک سوریه رسانه‌های صهیونیستی خبری کذب و بی‌پایه و اساس را به منظور روحیه‌بخشی به تروریست‌های مغلوب در سوریه، در سطحی گسترده منشر کردند؛ خبری که حکایت از حمله جنگنده‌های  اسرائیلی به غرب دمشق در حوالی کوه قاسیون داشت؛ بلافاصله پس از پمپاز این شایعه یک منبع نظامی در ارتش سوریه در این باره تأکید کرد خبرهای مبنی بر حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش در اطراف کوه قاسیون در غرب دمشق بی‌پایه و اساس است.

این منبع افزود: منطقه‌ای که برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفت، کاملاً امن است و این خبرها در چارچوب جنگ روانی رسانه‌های دشمن و تلاش برای سرپوش گذشتن بر شکست‌های سنگین گروه‌های تروریستی طی دو روز گذشته در محور شرق پایتخت در محله‌های جوبر و القابون منتشر می‌شود.
 
 احساس خطر بیشتر صهیونیست‌ها در سال 2017

اما آنطور که از شواهد و قرائن برمی‌آید رژیم صهیونیستی در حال تدارک طرح‌ها و نقشه‌هایی جهت نبرد با حزب‌الله لبنان و جنبش مقاومت اسلامی حماس در نوار غزه است. یک مقام امنیتی صهیونیستی به آسوشیتدپرس گفته است در سال 2017 احساس خطر بیشتری می‌کنیم؛ او از طرحی به نام «فاصله امن» خبر داده است که طی آن صدها هزار شهرک نشین غاصب در صورت پاسخ نیروهای مقاومت به تجاوز احتمالی ارتش صهیونیستی از شهرک های مرزی خارج می‌شوند.

یک مقام صهیونیستی دیگر اخیرا طی مصاحبه‌ای گفته است: حزب‌الله از سال 2006 تا‌کنون توان موشکی خود را به شدت افزایش داده و احتمالا اکنون نزدیک به 150 هزار موشک در اختیار دارد. همچنین تل‌آویو نگران است سلاح‌های تغییردهنده قواعد بازی ازجمله موشک‌های سطح به دریا یا موشک‌های ضد هوایی به دست حزب‌الله رسیده باشد.
 
در همین رابطه خبرگزاری فرانسه از هراس سران رژیم صهیونیستی گزارش داده و نوشته است: حزب‌الله در جنگ 30 روزه سال 2006، نزدیک به 4 هزار موشک در دفاع از خود به مواضع صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی شلیک کرد. اسرائیلی‌ها نیز مناطق مسکونی لبنان را هدف قرار دادند که نزدیک به 1300 نفر جان باختند.
 
مانورهایی با چاشنی ترس

پیش‌تر نیز اخباری مبنی بر مانورهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی برای نبرد احتمالی با حزب‌الله لبنان در رسانه‌های منطقه‌ای مخابره شده بود؛ در بهمن ماه سال گذشته  روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشته بود: ارتش رژیم صهیونیستی با درنظر گرفتن احتمال آغاز جنگ سوم با حزب‌الله لبنان دو تغییر اصلی در تاکتیک‌های نظامی خود اعمال کرد که تغییر اول،‌ آموزش تخصصی نیروهای ارتش در قالب مانورهای نظامی برای مقابله با یگان‌ها و گروه‌هایی از نیروهای حزب‌الله که به عمق مناطق اشغالی نفوذ کرده‌اند و تغییر دوم آموزش تاکتیک جدید مقابله با سیستم تونل‌های حزب‌الله و تخریب آنها است.

خبرگزاری روسی اینترفکس روز شنبه دوازدهم فروردین خبر داد که «گری کورن» سفیر اسرائیل در روسیه در مصاحبه‌ای که با این خبرگزاری داشته گفته است که در صورت بروز تهدید واقعی، رژیم صهیونیستی آماده است تا علیه حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌های هوادار ایران، در خاک سوریه دست به عملیات نظامی بزند.