آیا رئیسی نامزد انتخابات ریاست‎جمهوری می‎شود؟

برخی از کانال‌های خبری خبری مبنی بر استعفای حجت الاسلام والمسلمین رئیسی از هیئت نظارت بر انتخابات جهت کاندیداتوری ریاست جمهوری دوازدهم منتشر کرده‌اند.

این خبر در حالی منتشر شده است که جلسه هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم امروز (پنجشنبه) تشکیل می شود و سخنگوی شورای نگهبان نیز در این زمینه مطرح کرده که هرگونه خبری در این مورد در جلسه فردا اعلام خواهد شد. در عین حال، هنوز مشخص نیست که آیا رییسی از تولیت آستان قدس رضوی استعفا خواهد داد یا خیر.

درهمین حال برخی گزارش ها مبنی بر قطعی شدن کاندیداتوری تولیت فعلی آستان قدس رضوی و معاون اول سابق قوه قضایی در انتخابات حکایت می کند.

صفحات مختلف در فضای مجازی نیز، این ساعات، با عباراتی چون «خبر آمد ، خبری در راه است» و اشاراتی به کمپین های مختلف دعوت از رئیسی خبر حضور وی در رقابت ۲۹ اردیبهشت را تقویت می کند.

همچنین قرار است روز پنج شنبه همایش جبهه مردمی انقلاب اسلامی برگزار شود که از پنج نفر به عنوان کاندیدای اصلی معرفی خواهند شد. پنج نفری که بنا به این اخبار یکی از آنها حجت الاسلام رئیسی خواهد بود.

از سوی دیگر، هنوز وضعیت کاندیداها در جریان اصولگرا مشخص نیست و گروه جمنا، با درگیری و نزاع های جدی رو به رو هست که صبح امروز، تفصیلا اخبار آن در «انتخاب» منتشر شد.

از سوی دیگر، قطعی شدن کاندیدای پوششی در کنار روحانی باعث شده تا همه منتظر اعلام چهره جدید اصلاح طلبان برای انتخابات ۹۶ باشند.