اصرار اصلاح‌طلبان و مخالفت روحانی با نامزد موازی

دیروز در حالی که برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب بر معرفی نامزدهای پوششی در کنار روحانی اصرار کردند، عبدالله ناصری عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان خبر داد که «روحانی موافق حضور نامزد در سایه نیست». وی گفت: اصلاح‌طلبان در ملاقات با آقای روحانی در رابطه با موضوع نامزد پوششی بحث کردند و به طور رسمی تصمیم‌گیری در این مورد را به او واگذار کردند که اگر هر زمان صلاح دانست، نامزد دیگری وارد میدان رقابت شود و تا آنجایی که خبر دارم، آقای روحانی تا این لحظه نیز به هیچ وجه موافق حضور نامزد در سایه نبوده و معتقد است به تنهایی می‌تواند در صحنه، حضور موفقی داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بیان دلیل رسانه‌ای کردن موضوع نامزد در سایه از سوی عارف تصریح کرد: آقای عارف یک بار در آخرین مصاحبه‌ای که داشت، موضوع نامزد در سایه را اعلام کرده و بعد از ملاقات با آقای روحانی نیز به طور رسمی، مصوبه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، او را نامزد قطعی جبهه اصلاحات معرفی کرده و موضوع نامزد در سایه را به خودش واگذار کرد؛ هر چند دغدغه برخی اصلاح‌طلبان در این مورد قابل شنیدن است.

ناصری در رد تأیید نامزد در سایه ناشی از نگرانی برخی اصلاح‌طلبان، استفاده از آن را خطای استراتژیک دانست و تأکید کرد: آقای روحانی به مدت چهار سال رئیس جمهوری کشور بوده و عملکردی را از خود بر‌جای گذاشته است؛ بنابراین باید بتواند از عملکرد مثبت خود دفاع کند.

همزمان سخنگوی دولت درباره برخی شایعات مبنی بر معرفی یکی از اعضای دولت به عنوان نامزد روحانی، احتمال نامزدی عضو دیگری از دولت را رد کرد و گفت: «یک رئیس داریم و همه دنبال او هستیم.»

مواضع برخی اصلاح‌طلبان درباره اینکه نامزدهای موازی باید وارد شوند تا بتوانند از عملکرد دولت دفاع کنند، پیامی منفی را به مردم منتقل می‌کند در حالی که از اینکه روحانی قادر به دفاع از عملکرد دولت خود نیست.