رییسی نامزدی در انتخابات را پذیرفت/اساسنامه «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» به تصویب رسید/ ۵ نامزد نهایی مشخص شدند

در مجمع ملی دوم جبهه مردمی نیروهای انقلاب گزارش هیئت رئیسه از تلاش ها و اتفاقات بین مجمع اول و دوم ارائه شد.

 

متن کامل این گزارش بدین شرح است:

نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی روز پنج شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ در مجموعه شهر آفتاب برگزار شد. در این مجمع، که در آن منتخبان استان ها، اقشار و حامیان جبهه با حق رای حضور داشتند، ۲۱ فرد به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به رای اعضای مجمع گذاشته شدند و اعضای محترم مجمع از میان آنها به ۱۰ تن رای دادند.

این ۲۱ نفر خود از میان ۵۳ نفر برگزیده شده بودند که اسامی آنها طی یک فرآیند دو هفته ای، منطبق بر مجموعه ای از شاخص ها، از طریق اعضای مجمع از سراسر کشور به هیئت موسس جبهه پیشنهاد شده بود. هیئت موسس، پس از مذاکره فرد به فرد با این ۵۳ نفر و اعمال ضوابط مصوب، نام ۲۱ نفر از کسانی را که با کاندیداتوری موافقت داشته یا مخالفت جدی با طرح نام خود به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نداشتند، به مجمع اول اعلام کرد.

در مجمع اول، ۲۱۳۳ تعرفه مصرف شد. از این میزان، ۱۹۱۶ تعرفه سالم و ۲۱۷ تعرفه باطله بود. علت وجود ۲۱۷ تعرفه باطله هم این بود که مطابق قاعده اعلام شده در مجمع اول، تعرفه هایی که حاوی نام کمتر یا بیشتر از ۱۰ کاندیدا بود باطله محسوب گردید و شمارش نشد.

۱۰ نامزد جبهه مردمی سازوکار جمنا

در مجمع ملی دوم جبهه مردمی نیروهای انقلاب گزارش هیئت رئیسه از تلاش ها و اتفاقات بین مجمع اول و دوم ارائه شد.

 

دلیل رئیسی برای عدم حضور خود در دومین مجمع جبهه مردمی

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی از نامزدهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، در پیامی به دومین مجمع جبهه مردمی از عدم حضور خود در این نشست به دلیل ضرورت حضور در مشهد پس از زلزله روز گذشته خبر داد.

 

حاجی بابایی: همه دردهای جامعه را می‌شناسیم

نامزد جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: قطعاً همه ما دردهایی را در جامعه می‌شناسیم که مردم و انقلابیون ما را آزار می‌دهد و به همین دلیل کنار هم نشسته ایم تا چاره ای بیابیم.

 

بذرپاش: دیپلماسی به فرانسوی‌ها یارانه می‌دهد

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اقتصاد ایران، ناموس ماست گفت: قرار بود دیپلماسی به اقتصاد یارانه دهد، اما امروز دیپلماسی ما به فرانسوی‌ها یارانه می‌دهد.

 

زاکانی: اقتصاد فوریت اول کشور ما است

دبیرکل سابق جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با توجه به اینکه اقتصاد فوریت اول کشور ما است به طرح سوالی در زمینه اقتصاد پرداخت و اظهار داشت: پس از 38 سال چرا هنوز شعار سال اقتصادی است و 60 درصد نام سال‌ها به شعارهای اقتصادی اختصاص داده شده است و ما درواقع هنوز درجا می‌زنیم.

 

رضایی: تصمیمی برای حضور در انتخابات ندارم

محسن رضایی با اعلام اینکه تصمیمی برای حضور در انتخابات ندارد،‌ خاطرنشان کرد: باید پنج نفری انتخاب شوند که متناسب با سناریوهای احتمالی پاسخگو بوده و پیروزی را برای ما رقم بزنند.

 

رئیسی دعوت برای کاندیداتوری در انتخابات را پذیرفت

نماینده حجت‌ الاسلام رئیسی از پذیرش کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری توسط وی خبر داد و گفت: برنامه‌های ایشان بزودی اعلام خواهد شد.

 

فتاح: سازوکار جبهه مردمی در انتخاب نامزدهای انتخاباتی را قبول دارم

پرویز فتاح با تأکید بر این که سازوکار انتخاب کاندیدا را از سوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب را قبول دارد، تصریح کرد: از هیچ کمکی برای پیشبرد اهداف جبهه مضایقه نخواهم کرد.

 

ضرغامی:کلید حل مشکلات کشور نگاه به استان‌ها است

رئیس اسبق صدا و سیما گفت: یکی از کلیدهای حل مشکلات کشور نگاه به استان‌ها است و در بسیاری از استان‌ها باید برنامه‌های خاص و ویژه‌ای را پی‌ریزی کنیم.

 

قالیباف به روند جمنا متعهد خواهد بود

رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت که قالیباف پیام داده است که در صورت ورود به انتخابات از روند کار جبهه مردمی حمایت خواهد کرد و به آن متعهد خواهد بود.

نیکزاد: سوءتدبیر در امور کشور آشکار است

وزیر دولت دهم با بیان اینکه باید طبق شاخصه‌های مدیر علوی به افرادی که نزدیک‌تر و عامل‌تر هستند رأی داد، گفت: سوءتدبیر و ناکارآمدی در اداره کشور آشکار و مبرهن است.

پایان اخذ رأی برای انتخاب ۵ نامزد نهایی

مجریان برگزاری مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، پایان زمان انتخابات برای تعیین ۵ نامزد نهایی این جبهه را اعلام کردند.

حدادعادل: اعتدال دولت مبهم است و اصلاح‌طلبان هم آن را درک نکردند

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: اعتدال همان اندازه مبهم بود که اصلاحات مبهم بود و معنی آن را نه اصول‌گراها فهمیدند و نه اصلاح‌طلب‌ها.

 

شورای مرکزی نظارت بر انتخابات استعفای رئیسی را پذیرفت

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: اعضای شورای مرکزی نظارت بر انتخابات در جلسه امروز، با استعفای حجت الاسلام و المسلمین رئیسی موافقت کردند.

اساسنامه «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» به تصویب رسید

اساسنامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در دومین مجمع ملی به تصویب اعضاء رسید.

بذرپاش: پیروزی در انتخابات با جریان انقلاب خواهد بود

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت:‌ پیروزی در انتخابات آتی با جریان انقلاب خواهد بود.

تعهد کتبی ۵ نامزد «جبهه مردمی» برای کناه‌گیری به نفع کاندیدای نهایی

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: ۵ نفری که انتخاب می‌شوند، تعهد کتبی داده‌اند به نفع یک نفر از صحنه کنار بروند.

 

۵ نامزد نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی/ عکس

مرحله شمارش آرا دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اعلام اسامی پنج نامزد نهایی این جبهه به پایان رسید.

 

رئیسی سخنگویی برای اعلام نامزدی انتخاباتی در همایش امروز نداشته است

یک منبع آگاه از دفتر حجت‌الاسلام رئیسی اعلام کرد که وی سخنگویی برای اعلام نامزدی انتخاباتی در همایش امروز نداشته است و تصمیم خود را درباره شرکت در انتخابات در وقت مقتضی بی‌واسطه با مردم در میان خواهد گذاشت.

 

پیام ضرغامی پس از انتخاب پنج نامزد جمنا

سیدعزت‌الله ضرغامی پس از برگزاری انتخابات پنج نامزد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی پیامی خطاب به کاندیداهای منتخب صادر کرد.