یکی از شاخص‌‌های اصلی احراز صلاحیت‌ کاندیداها مشخص شد

عزیز اکبریان عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به روند پنجمین دوره انتخابات شوراها، اظهار داشت: هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراها در مرحله تائید صلاحیت‌ها باید ملاک‌های قانونی را مدنظر داشته باشند.

وی افزود: هیئت‌های نظارت باید کاندیداهایی را تائید صلاحیت کنند که واقعا دغدغه خدمت به مردم و تلاش برای بهتر شدن وضعیت را دارند.

 عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراها در استان البرز با تاکید بر اینکه کاندیداهای شوراها باید از کارآمدی در سطح بسیار بالایی برخوردار باشند، گفت: مردم خواستار افرادی هستند که بتوانند در شوراها برای بهبود وضع شهر و روستاها تلاش کنند.

اکبریان با تاکید بر عدم حضور افراد غیرمتخصص در امور شهری به عنوان کاندیدای شوراها، ادامه داد: داشتن سوابق اجرایی، آشنایی با معضلات و مسائل شهری و بهره‌مندی از سواد و تجربه در امور شهری نیز برای تصدی نمایندگی شوراها ضروری به نظر می‌رسد.

وی تصریح کرد: حسن شهرت اخلاقی، نداشتن فساد مالی و شرکت در زد و بندهای اقتصادی از جمله دیگر شاخص‌های یک کاندیدای شوراهای شهر و روستاست.

اکبریان با بیان اینکه هیئت نظارت بر انتخابات شوراها از نظرات، منابع و مستندات مراجع چهارگانه برای تایید صلاحیت کاندیداها استفاده می‌کند، گفت: علاوه بر استفاده از نظرات مراجع چهار‌گانه، هیئت‌های اجرایی و هیئت‌های نظارت در صورتی که گزارشی در مورد یک کاندیدا به هیئت‌های نظارت ارجاع شود به آن رسیدگی می‌کنند.