جلسات علنی مجلس آب می رود

اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی تصمیمات پارلمان برای نحوه برگزاری نشست‌های علنی و غیرعلنی خانه ملت، اظهار داشت: آنچه که در جلسه غیرعلنی روز چهارشنبه هفته گذشته مجلس مطرح شد و آقای لاریجانی رئیس مجلس هم روی آن تأکید کردند این بود که بهتر است مجلس از این به بعد کمتر در مباحث طرح‌های قانونی و قانونگذاری ورود پیدا کند و بیشتر به سمت رسیدگی به اولویت‌های کشور مانند تولید و اشتغال پیش برود.

وی افزود: پیشنهاد این است که در راستای حمایت از تولیدکنندگان کشور با هم‌فکری و همراهی NGOها، مردم، تولیدکنندگان و کارگزاران، مشکلات‌شان در مجلس مطرح شود و همچنین وزرا و دولت هم برای یافتن راه‌حل به اینگونه نشست‌‌های مجلس دعوت شوند.

رنجبرزاده ادامه داد: ما می‌خواهیم راهکاری را برای حل اینگونه مشکلات بیابیم و فقط به تذکر دادن یا تحقیق و تفحص که نتایج‌اش خیلی معلوم نیست، اکتفا نشود؛ قرار است این موانع در مجلس بررسی شوند تا معلوم شود مجلس و دولت چه اقداماتی می‌توانند انجام دهند تا بتوانیم از این جنگ اقتنصادی سربلند بیرون آییم.

وی با بیان اینکه در همین راستا ضرورت دارد یک فراخوان ملی داده شود، گفت: اقدامات ما نباید فقط روی کاغذ باشد بلکه باید کار پیش رود، استراتژی مجلس این است که شعار «اقدام و عمل» که مربوط به سال گذشته بود را در ابتدای سال جاری با راهبردی جدید پیش ببرد و هماهنگی‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس تأکید کرد: هماهنگی لازم برای رسیدن به تولید، اشتغال و پاسخگویی به جوانان و ایجاد اشتغال برای آنان فقط با اقدامات اساسی میسر می‌شود؛ معتقدیم تا زمانی که مردم وارد عرصه نشوند و پشتیبانی نکنند، به نتیجه نخواهیم رسید، از طرفی دولت هم تنها می‌تواند بخشی از کار را پیش ببرد، برای پیش‌برد امور ضرورت دارد با همگرایی ملی اقدامات اساسی انجام شود.

وی تصریح کرد: از این جهت پیشنهاد شده است مجلس هر هفته جلسه غیرعلنی داشته باشد تا مدعوین، نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی بتوانند روان و راحت صحبت کنند، مقرر شده است نشست‌های غیرعلنی مجلس بیشتر شود، تا از حالت شعاری بیرون آیین و وارد عمل شویم تا ان‌شاءالله بتوانیم به نحو احسن کار را پیش ببریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد شده است مجلس از این پس تنها یک روز در هفته جلسه علنی داشته باشد و یک روز از جلسات علنی در هفته هم به نشست‌های غیرعلنی اختصاص یابد و یک روز دیگر از جلسات علنی پارلمان به کمیسیون‌های تخصصی خانه ملت اختصاص یابد تا نسبت به جمع‌بندی مباحث جلسات غیرعلنی مجلس اقدام کنند؛ البته در این باره که چه روزهایی نشست‌های علنی و چه روزهایی غیرعلنی برگزار شود، به صورت مدون تصمیمی اخذ نشده و نهایی شدن آن منوط به تصمیم هیأت رئیسه مجلس است.