گاف آشنا اصلاح طلبان را گمراه کرد

دومین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» روز پنج شنبه برگزار شد و 10 نفری که در مجمع اول، حائز بیشترین آرا بوده و شرائط و سازوکار جبهه را پذیرفته‌ بودند طی سخنانی به دفاع از دیدگاه ها، توانمندی ها و برنامه های خود برای حل مشکلات اساسی کشور پرداختند و در نهایت معرض رای قرار گرفتند.

اما متاسفانه پس از انتشار سخنان رئیس اسبق سازمان صدا و سیما، برخی از رسانه های اصلاح طلب و یا نزدیک به آنها، اصول اخلاقی را در انتشار خبر کنار گذاشتند و علیرغم اینکه ضرغامی در اظهارات خود صراحتا گفته بود که «دشمن از یک سو و جناح رقیب از سوی دیگر برای استفاده از فضای مجازی برنامه‌های فراوان دارند و طراحی زیادی کرده‌اند. اخبار زیادی به گوش می‌رسد که بسیاری از سایتها، کانال‌ها و صفحات مجازی خریداری‌شده و مدیران آنها همکاری جدی را شروع کرده‌اند و به‌محض شروع زمان تبلیغات، تبلیغات سنگین و همه‌جانبه‌ای را به‌عنوان انتشار گسترده در فضای مجازی آغاز می‌کنند؛ هر چند که پیش‌تر هم خیلی از این کارها را شروع کرده‌اند.»، بخشی از صحبت های وی را تقطیع و تحریف کرده و تلاش کردند در مطالب منتشره خود اینگونه القا کنند که منظور ضرغامی در این بخش از صحبت ها، «خرید کانال‌ها و ‌جلب نظر مدیران آن برای تبلیغات پیش از موعد به نفع اصولگرایان» بوده است.

در این رابطه کانال روزنامه ایران نوشت: «شبکه های اجتماعی  فیلم سخنرانی ضرغامی در محفل جمنا را فاش کردند. در این ویدئو ضرغامی به صراحت از خرید کانال ها و جلب نظر مدیران آن ها برای تبلیغات پیش از موعد به نفع اصولگرایان سخن می گوید».

و البته مانند گذشته مشاور فرهنگی رئیس جمهور نیز بدون تحقیق و بررسی این بار هم به استناد کانال های تلگرامی به اشتباه افتاد و بر اساس یک خبر تحریف شده، دراین ارتباط یک توییت تازه منتشر کرد و نوشت:«آقای ضرغامی به جای خریدن کانال های تلگرامی برای انتخابات مردانگی کنید و ادمین های بازداشت شده را آزاد کنید».

یکی دیگر از این کانال ها نوشت: «در پی انتشار فیلم سخنرانی محفلی ضرغامی برای جمنا که در به اعضا اطمینان می دهد که کانالهای تلگرامی زیادی خریداری شده است حسام الدین آشنا در پاسخی به ضرغامی گفت که مرد باشید و خانواده چند مدیر تلگرامی بازداشت شد».

همچنین عزت الله ضرغامی در کانال تلگرامی اش در واکنش به این اتفاقات نوشت: « در سخنرانی  جمنا، از برنامه ی گسترده رقیب در خرید و اجاره سایت ها، کانال ها و فضای مجازی گفتم . ساعتی بعد،با حرکت ناشیانه آنان در تحریف آشکار این هشدار و انتشار میلیونی آن، سخنم تایید شد »

یکی دیگر از کاربران شبکه های اجتماعی درباره این باره آورد: «ضرغامی به صراحت از برنامه وسیع جریان حامی دولت مستقر برای خرید کانال ها و سایت ها در هنگامه انتخابات خبر می دهند.مشاور رسانه‌ای رئیس دولت در مقابل فرافکنی کرده و آن را به جریان منتقد دولت نسبت میدهد، کمی بعد کانال معلوم الحال پست تلگرامی استاد خود را بازنشر میدهد».

روزنامه های اصلاح طلب آفتاب یزد و شرق نیز این گاف را به نقل از آشنا منتشر کردند.