چرا رئیس صداوسیما از خبرنگارش در مقابل آخوندی دفاع نکرد؟

بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما در واکنش به برخورد وزیر مسکن و شهرسازی با یکی از خبرنگاران طی نامه‌ای به علی‌عسکری رئیس سازمان صدا و سیما نوشت: در پیش گرفتن مشی سکوت ریاست سازمان صدا و سیما در قبال چنین وقایعی ضمن عدم اطمینان خاطر خبرنگاران، منجر به جری تر شدن متخلفان خواهد شد.

در ابتدای این نامه آمده است: احتراما با گذشت چند روز از برخورد خشن و به دور از ادب وزیر راه و شهرسازی هنوز عکس‌العمل مناسبی از سوی مسئولان رسانه ملی دیده نشده است. در شرایطی که برخورد با یکی از خبرنگاران این رسانه صورت گرفته انتظار از رئیس رسانه ملی این بود که به عنوان پدر این سازمان در قبال این هتک حرمت به ساحت خبرنگاران عکس العمل مناسبی انجام دهد. این سکون و بی تفاوتی باعث شده تا وزیر مذکور در اقدامی رو به جلو بدون عذرخواهی از عملکرد خود، رسانه ملی و خبرنگاران را مورد اتهام زنی قرار دهد.

در ادامه تاکید شده است: متاسفانه مشی محافظه کارانه مدیران صداوسیما در سالهای گذشته منجر به تعدی‌های متعدد نسبت به حقوق این رسانه و کارکنان آن شده است. در شرایطی که خبرنگاران به عنوان چشم بیدار جامعه باید آزادانه و بدون کوچکترین لکنت زبانی سوالات و مطالبات مردمی را مطرح کنند، وظیفه مدیران رسانه است شرایط را برای هر چه بهتر انجام دادن این رسالت مهیا کنند. لذا در پیش گرفتن مشی سکوت ریاست سازمان در قبال چنین وقایعی ضمن عدم اطمینان خاطر خبرنگاران، منجر به جری تر شدن متخلفان خواهد شد.

این تشکل دانشجویی ادامه داد: در شرایطی که دولت تدبیر و امید با فرافکنی هرگونه انتقاد دلسوزانه را بر نتافته و با به وجود آوردن فضای خفقان رسانه ای تنها عرصه مجیزگویان را مهیا کرده است، نباید این گونه اقدامات که برخلاف آموزه‌های اخلاقی و اسلامی است تکرار شود.

در قسمت دیگری از این نامه تاکید شده است: دولتیان همواره مدعی برخورد تبعیض آمیز صداوسیما در پوشش اخبار این دولت و دولت های قبل بوده اند در حالی که بتا به شواهد و قرائن متقن که همه مستحضرند، همراهی با این دولت از سوی مدیران صداوسیما بی سابقه بوده است. چه آن زمان که مهندس ضرغامی راه را بر منتقدان برجام که مهمترین دستاورد دولت به شمار می رفت بست و چه در هنگام ریاست دکتر سرافراز که نجیبانه تنگناها و فشارهای مالی از سوی دولت تحمل شد و چه اکنون که با وجود اهانت و تهمت‌های گوناگون دولتیان و همفکرانشان به صداوسیما ریاست جدید سیاست سکوت در پیش گرفته است کرنش رسانه ای صداوسیما در قبال دولت به حدی بوده است که بسیاری نگران وظیفه حراست از منافع مردم هستند که به عهده رسانه ملی گذاشته شده است.

در پایان آمده است: آرامش ایجاد شده پس از دوره‌ای متلاطم و پر التهاب که حاصل مدیریت حضرتعالی و همکاران دلسوز و خدوم رسانه ملی است را مغتنم شمرده و بیش از قبل انتظار داریم که این روند خدای ناکرده به محافظه کاری منتج نشود.