حمایت از تروریست ها هدف حمله آمریکا به سوریه بود

در خصوص حمله موشکی آمریکا به سوریه گفت: پشت این حمله شخص ترامپ قرار دارد که پیوسته در شعارهای انتخاباتی خود عنوان می کرد،آمریکا تاکنون ضعیف عمل کرده است.در زمان من،دیگر آمریکا ضعیف نخواهد شد .

وی با بیان اینکه مشوقین ترامپ کشورهایی چون عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی هستند، گفت: عربستان عنوان کرده است اگر آمریکا در چنین عرصه هایی واکنش نشان ندهد و خودنمایی نکند تبدیل به کشوری منفعل و ضعیف خواهد شد لذا زمینه های حمله ترامپ در حقیقت بخشی از شعارهای انتخاباتی وی در راستای قدرتمند نشان دادن آمریکاست.

قنادباشی با اشاره به بخشی از شعارهای انتخاباتی ترامپ در زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ترامپ در زمان انتخابات لشکرکشی های آمریکا به عراق و افغانستان را نکوهش می کرد این در حالی است که خود این روزها اقدام به این قبیل رفتارها زده است و این اقدام از طرف دیگر بخشی از شعارهای تبلیغاتی ترامپ را زیر سوال برد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با تاکید بر اینکه حمله آمریکا به سوریه با تردید روبروست، گفت: به همین دلیل ترامپ پس از اولین مصاحبه و بعد از این حمله عنوان کرد من دستور حمله محدود به سوریه را دادم و دلیل بیان واژه محدود از این جهت بود که در ادامه این حمله تنش های پیش بینی نشده در منطقه به وجود نیاید.

وی به کاربردن واژه محدود را به معنی نداشتن قدرت آمریکا برای مبارزه با سوریه عنوان کرد و افزود: آمریکا با این اقدام در حقیقت معنای «بزن دررو» را به تصویر کشیده است آنها در دو دهه اخیر سیاست بزن دررو را در منطقه به اجرا گذاشتند و گاهی در عملکردهای خود کشوری مثل عراق را ابتدا ضعیف کرده و سپس به آن حمله کردند.

قنادباشی خاطرنشان کرد: این روند در حقیقت ضعف آمریکایی ها را به تصویر کشید و این در حالی است که حمله آمریکایی ها به سوریه در زمانی صورت گرفت که تروریست ها در ضعیف ترین وضع بودند و از آن مهم تر منفورترین رژیم ها در منطقه از این اقدام آمریکا حمایت کردند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان پیامدهای این اقدام آمریکا را در چند دسته ارزیابی کرد و گفت: آمریکا با این اقدام ابتدا نشان داد که به شدت ضعیف شده است و از طرف دیگری به حمایت از تروریست ها پرداخت، همچنین ثابت کرد که مخالف روند حل مسئله سوریه از طریق سیاسی است.