حضور اصلاح طلبان در انتخابات شوراها با سه لیست/ سرلیستی مسجد جامعی،مهرعلیزاده و محسن هاشمی

گروه سیاسی- شعله اختلافات داخلی در جناح سیاسی چپ سابق کشور و اصلاح طلبان امروز بیش از هر زمانی است، این سیاستمداران که عده ای از آنها خود را لیبرال و عده ای دیگرشان تکنو کرات می دانند در انتخابات ریاست جمهوری نتوانستند به نامزد واحدی دست پیدا کنند و به همین دلیل حمایت آنها از روحانی مشروط شد و نامزدی پوششی در کنار وی در انتخابات معرفی خواهند کرد.

به گزارش افکارنیوز، اما از سوی دیگر خبر می رسد در درون این جریان برای انتخابات شوراها درگیری های بسیاری برای لیست نهایی وجود دارد و به احتمال زیاد اصلاح طلبان با سه لیست وارد انتخابات شوراها خواهند شد.

فراوانی ثبت نام نامزدهای اصلاح طلب از پیر تا جوان در ایام عید نوروز و حضور در فرمانداری نشان می داد اصلاح طلبان تمام عزم خود را جزم کرده اند تا شوراها را به دست بگیرند اما همین ثبت نام فله ای باعث شده همه خود را داعیه دار اداره تهران بدانند.

از سویی گفته می شود در انتخابات آینده شورای شهر عده ای که هماهنگ با رییس دولت اصلاحات هستند به سرلیستی مسجد جامعی که در دوره فعلی نیز لیدر اصلاح طلبان شورا بود لیستی ارائه خواهند کرد، اما برخی اصلاح طلبان معتقدند به علت عملکرد ضعیف برخی اعضای این جریان در شوراهای شهر فعلی این افراد توان اداره شهر را ندارند و از این طیف راه خود را جدا ساخته اند.

دسته دوم در اصلاح طلبان برای انتخابات شوراها افرادی هستند که با محسن مهرعلیزاده هماهنگ بوده و احتمالا یک لیست با سرلیستی وی از سوی این طیف به بازار انتخابات عرضه خواهد شد.

کارگزاران و تکنوکرات های اصلاح طلب نیز که همواره خود را به خانواده هاشمی رفسنجانی نزدیک می دانند پشت سر محسن هاشمی قرار گرفته اند و زیر بار سرلیستی مسجد جامعی و مهرعلیزاده نمی روند و فرزند مرحوم هاشمی را به عنوان سر لیست قبول دارند.

این در حالی است که از سوی دیگر حزب مردمی اصلاحات با صدور بیانیه ای از آغاز به کار ستادهای انتخابات این حزب در تهران و سراسر استان‌هاى کشورخبر داد و بر مستقل بودن خود در این دوره از انتخابات شوراها تاکید کرد تا مشخص شود اصلاح طلبان اصلا حال و روز خوبی در انتخابات شوراها ندارند.

باید منتظر ماند و دید چند لیست دیگر با توجه به کثرت ثبت نام از سوی اصلاح طلبان در انتخابات شوراها معرفی می شود.