صدا و سیما مراقب باشد ستاد انتخاباتی نشود

با نزدیک شدن به انتخابات، تلاش جریان های رقیب در انتخابات برای رسیدن به تریبون های عمومی جهت تبلیغات بیشتر شده است؛ از همین رو دولت نیز تمام سعی خود را به کار بسته است تا با گرفتن آنتن های صدا و سیما گزارش مثبتی از عملکرد 4 ساله خود به نمایش بگذارد.

در همین راستا تنها چند شب پیش به صورت همزمان آنتن شبکه یک و شبکه سه به صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و ابتکار رئیس محیط زیست اختصاص یافته تا از دستاوردهای 4 ساله خود سخن بگویند.

نکته قابل تامل این است که این حضور در نبود منتقدان همیشگی دولت انجام می گیرد و تریبون ها کاملاً یک سویه در اختیار نمایندگانی از دولت قرار گرفته است.

تریبون های انتخاباتی که از سوی صدا و سیما در اختیار دولت قرار گرفته، این شائبه را به وجود می آورد که دولت در آستانه انتخابات با اعمال فشار بر صدا و سیما تصاحب کرده است.

با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات و همچنین رعایت انصاف و عدالت ضروری است این رویه توسط صدا و سیما و دولت اصلاح شود؛ چراکه اگر بنا بر ارائه گزارش عملکرد باشد باید این فرصت به تمام جریان های رقیب در انتخابات داده شود.

صدا و سیما اخیرا حجم زیادی از اخبار خود را به سفرهای استانی دولت و تبلیغات برای آنها گذاشته است اما با این شرایط بارها برخی از افراد نزدیک به دولت مانند انصاری، واعظی و ... از صدا و سیما به خاطر عدم توجه به دولت انتقادات زیادی کرده و مدعی هستند صدا و سیما به بیان دستاوردهای دولت نمی پردازد.

این نکته زمانی بیشتر به چشم می آید که اجازه صحبت به منتقدان اقتصادی و سیاسی دولت از این تریبون داده نشده و حتی برخی از برنامه ها با فشار زیاد سانسور و حتی لغو می شوند.

صدا و سیما اگرچه همواره در راستای پیش برد اهداف و رسالت نظام قدم برداشته است اما مسئولان آن باید در نظر داشته باشند که این تریبون به ستاد تبلیغاتی روحانی تنزل پیدا نکند.

شورای نگهبان نیز به عنوان یک نهاد نظارتی مسئولیتی خطیر در این زمینه دارد و ضرورت دارد پیش از ادامه یافتن این روند غلط تذکرات لازم را به ستادهای تبلیغاتی و تبلیغات زود هنگام حتی در صدا و سیما بدهد.