بقایی می تواند احمدی نژاد و مشایی را نماینده خود کند؟

 سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور درباره اعطای نمایندگی به شخص دیگربرای ثبت نام در قانون گفت: در این باره تنها کتبی بودن این درخواست ذکر شدهو اشاره‌ای به رسمی‌بودن و تنظیم آن در دفاتر اسناد رسمی نیست.

وی همچنین تاکید کرد: اعلام نظرمراجع چهارگانه باید با دلایل و مدارک معتبر باشد. هیات‌های اجرایی در رسیدگی به صلاحیت‌ها دلایل و مدارک معتبر را بررسی ودر نهایت اتخاذ تصمیم کنند.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه احکام قانونی خطوط قرمزی است که قانون مشخص می‌کند، گفت:  هیات‌های اجرایی و نظارت باید با رعایت این چارچوب نسبت به رسیدگی به صلاحیت نامزدها اقدام کنند.

سامانی درباره تأیید صلاحیت کاندیداهای شورای شهر گفت: اعلام نظر هیات نظارت به معنای رسیدگی نهایی است و هیچ دستگاه دیگر مسئولیت رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها را ندارد.

به گزارش افکار در نامه بقایی به ستاد انتخابات کشور آمده است: وفق ماده 55 قانون انتخابات ریاست جمهوری بدینوسیله جناب آقایان دکتر محمود احمدی نژاد و مهندس اسفندیار رحیم مشایی به عنوان نمایندگان تام الاختیار اینجانب جهت ثبت نام در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری معرفی می‌شوند لطفا همکاری لازم را مبذول نمایید.