سازوکار انتخاب نامزد نهایی جبهه مردمی مشخص شد

نهمین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی ظهر امروز پنجشنبه 24 فروردین ماه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان و با حضور اعضای شورای مرکزی و دو نفر از نامزدهای این جبهه برگزار شد.

در این نشست حمیدرضا حاجی بابایی و مهرداد بذرپاش حضور یافتند و به سوالات اعضای شورای مرکزی جبهه مردمی پاسخ دادند.

در همین زمینه مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری رأی‌گیری پس از جلسه با کاندیداهای جبهه مردمی، اظهار داشت: رأی‌گیری برای این بود که ما به تصمیم نهایی برسیم که آیا همه نامزدها برای ثبت‌نام شرکت کنند یا خیر، لذا طبق این رأی‌گیری اعلام شد که ثبت‌نام 5 نامزد جبهه مردمی بلامانع است و زمان ثبت‌نام نامزدها یا فردا یا روز شنبه خواهد بود و قرار شده است خود نامزدها برای ثبت‌نام بروند.

وی درباره سازوکار جبهه مردمی برای ثبت‌نام و انتخاب نامزد نهایی اظهار داشت: در ظرف چند روز گذشته با همه 5 کاندیدای ریاست جمهوری که منتخب دور دوم مجمع ملی جبهه بودند، مذاکراتی انجام شد و بر اساس این مذاکرات اعضای شورای مرکزی سوالات خود را مطرح کردند و راهکارها و نظرات آنها را نیز گرفتند.

دستجردی با بیان اینکه جلسات با نامزدها بسیار خوب بود و همه این 5 نامزد سازوکار قبلی جبهه را قبول داشتند، تصریح کرد: سازوکار جبهه این است که بالاخره درنهایت جبهه به یک کاندیدای واحد برسد و این در مرحله آخر صورت می‌گیرد.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: بنابراین ثبت‌نام 5 نامزد بلامانع است و بعد از ثبت‌نام برنامه‌های خود را اعلام خواهند کرد و در برنامه‌های پیش‌رو از جمله، مناظره‌ها و سخنرانی‌ها و امکانات پیمایشی و در نظر گرفتن مقبولیت و محبوبیت این افراد کاندیدای واحد را معرفی خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه نامزد نهایی جبهه مردمی صرفاً یک نامزد خواهد بود، خاطرنشان کرد: ما تازه می‌خواهیم پیمایش‌های خود را آغاز کنیم؛ چراکه فضای کشور در حال انتخاباتی شدن است و به‌تدریج در مناظره‌ها و سخنرانی‌ها و پیمایش‌ها می‌توانیم نامزد نهایی را مشخص کنیم.