نمایندگان از هیچ‌یک از پاسخ‌های وزیر دادگستری قانع نشدند

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری برای پاسخ به 4 مورد سوال نمایندگان در کمیسیون‌ حاضر شد که نمایندگان سوال کننده هیچ‌یک از پاسخ‌های وی به سوالات قانع نشدند.

وی افزود: در مورد اول 28 نفر از نمایندگان سوالی را از وزیر دادگستری داشتند که طراح اصلی آن محمود صادقی نماینده مردم تهران بود و آن عبارت بود از اینکه اقدام خلاف اصول قانون اساسی دادستان امور انقلاب مشهد در لغو مراسم علی مطهری در روز اربعین چه بوده و قوه قضاییه چه تدبیری برای جلوگیری از اقدامات مشابه اتخاذ کرده است.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: درمورد دوم 18نفر از نمایندگان سوالی را مطرح کردند که قوه قضاییه بر چه مبنای قانونی حساب‌های سپرده باز کرده است. تعداد این حساب‌ها، میزان وجوه واریزی و موارد مصرفی آن را باید بیان کنید که این سوال توسط احمد مازنی به نمایندگی از سوال کنندگان در کمیسیون مطرح شد.

نوروزی خاطرنشان کرد: در سوال سوم نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد سوالی را مطرح مبنی بر اینکه چرا وزارت دادگستری پیگیر وصول درآمدهای دولتی حق‌الثبت، نقل و انتقال به موجب ماده 10 قانون تنظیم برخی از مقررات مالی دولت مصوب 1384 که 0.5 درصد از موارد مذکور به عنوان حق‌الثبت توسط دفترخانه‌ها باید وصول و به حساب خزانه واریز شود نیست.

وی افزود: در سوال چهارم حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر سوالی را مطرح کرد مبنی بر اینکه چرا با رویه غیرقانونی مقامات قضایی مسئول در کمیسیون تبصره ذیل ماده یک قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری برخورد نشده که با وجود هزاران فارغ‌التحصیلان رشته‌های حقوقی از دانشگاه‌ها چرا آزمون وکالت و همچنین مشاوران حقوقی قضایی برگزار نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: اعضای کمیسیون قضایی روز سه‌شنبه 29 فروردین ماه با آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضا که در این دیدار بنا است تا در مباحثی درخصوص طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر نیز مطرح شود.