اذعان وزیر ارتباطات به اوضاع معیشتی بد مردم

محمود واعظی در شورای اداری شهرستان طبس افزود: اگر قرار است در کشور سرمایه‌گذاری شود در سایه امنیت انجام می‌شود و در غیر آن هیچ سرمایه‌گذار خارجی حاضر به سرمایه‌گذاری نخواهد بود.

به گزارش ایلنا،وی ادامه داد: امروز در شرایطی هستیم که بسیاری از مشکلات گذشته رفع شده؛ چهار سال قبل تحریم بودیم و نمی‌توانستیم نفت را به بازارهای جهانی عرضه کنیم. به خیلی از کشورها نمی‌توانستیم صادرات داشته باشیم. روابط ما با بسیاری از کشورهای منطقه و دنیا به‌هم خورده بود و اختلافاتی بین دولت، مجلس و قوه‌قضاییه بوجود آمده بود.

وزیر ارتباطات با اشاره به اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت بیان کرد: دولت اصرار داشت طرح سلامت را اجرا کند با اینکه بسیاری گفتند طرح هزینه‌بر است ولی دولت آن را اجرا کرد که مردم دغدغه‌ای نسبت به سلامت خود نداشته باشند.

وی افزود: این طرح به لطف خدا اجرا شد و دولت هم قبول کرد در شهرهای بزرگ ۹۴ درصد هزینه را و ۶ درصد را آنهایی که نیازمند هستند پرداخت کنند و در شهرهای کوچک و روستاها ۹۷ درصد را دولت و سه درصد را کسانی که نیازمندند پرداخت کنند.

واعظی بیان کرد: این طرح آرامشی در کشور بوجود آورد، باید این‌گونه طرح‌ها بیشتر برای رفاه، آرامش و آسایش مردم اجرا کنیم و دولت همواره دنبال این است که به‌نوعی گام به گام مسایل را حل کند.

وی اظهار کرد: دولت با همه محدودیت‌هایی که داشت برخی مشکلات را رسیدگی کرد. به خوبی می‌دانیم مردم طبقه متوسط به پایین مشکل معیشت دارند و این مشکل جدی است.

وزیر ارتباطات افزود: مشکل بیکاری از مسایل جدی جامعه است. سال گذشته همه دست به دست هم دادند و حدود ۷۳۰ هزار شغل به وجود آمد و با ریزش‌هایی که بود خالص آن ۶۳۰ هزار شغل بود، وقتی هشت سال بیکاری انباشته شده دارید فکر می‌کنید می‌توانید با این رقم مشکل را حل کرد.

وی ادامه داد: ایجاد چنین فرصت‌های شغلی باید برای چهار- پنج سال ادامه پیدا کند و با روندی که اکنون به وجود آمده این کار ادامه پیدا خواهد کرد.

واعظی بیان کرد: تلاش دولت همواره بر این بود که نگاه خود را از تهران و کلانشهرها معطوف کند به نقاطی که در گذشته به دلایل مختلف از جمله خشکسالی کمتر توسعه پیدا کردند و روستاهای کشور در این دولت همواره مهم بوده است.

وی با بیان اینکه طبس برای دولت مهم است، افزود: این شهرستان قدمتی تاریخی دارد و موقعیت آن ژئواستراتژیک است و در موقعیت خاصی قرار گرفته معبری است که تعدادی از استان‌ها و شهرهای مهم را به هم متصل می‌کند و مردم متدین و بزرگانی نیز دارد.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: باید اولین کاری که انجام دهیم تلاش کنیم که مهاجرت انجام نشود چراکه وسعت شهرستان زیاد است اما جمعیت کم، برای این کار باید آنچه که رهبر انقلاب به عنوان شعار سال «اقتصاد مقاومتی تولید، اشتغال» فرمودند نه برای امسال بلکه در آینده هم در شهرستان طبس انجام شود.

وی با تاکید به نگاه ویژه دولت به این شهرستان افزود: اگر همین ۲ عنصر تولید و اشتغال را انجام دهیم شهرستان طبس آباد می‌شود و این کاری است که همه باید با هم انجام دهیم در دنیا هیچ کشوری وقتی دولت و مردم دست به دست ندهند آباد نمی‌شود.

واعظی به مقایسه پهنای باند اینترنت در شرایط فعلی با ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید در طبس پرداخت و افزود: پنهای باند اینترنت در طول این مدت در این شهرستان پنج برابر شد. این در حالی است که در این مدت، شبکه انتقال چهار برابر و تعداد مشترکان اینترنت نیز پنج برابر افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید در شهرستان طبس حدود ۲۸۵ میلیارد ریال در بخش‌های توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و آی. سی. تی سرمایه‌گذاری شد، گفت: تا پایان دولت ۷۰ میلیارد ریال دیگر به این مبالغ اضافه خواهد شد.

واعظی با اشاره به اینکه سیاست دولت، توسعه اینترنت و زیرساخت‌های فضای مجازی در روستاهاست، ادامه داد: ۸۳ روستای طبس تا پایان دولت به اینترنت متصل خواهد شد و در ۱۸ روستا نیز توسعه شبکه تلفن ثابت اتفاق خواهد افتاد؛ این در حالی است که شهر دیهوک تا چند ماه آینده از نسل ۴ اینترنت برخوردار خواهد شد.