هدف جهانگیری از نامزدی در ریاست جمهوری چیست؟

حسن کوهکن دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس پیرامون انصراف سعید جلیلی از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنچه روشن است تکثر داوطلب برای یک جریان سیاسی در انتخابات در برداشت اولیه بازتاب منفی خواهد داشت چرا که این اتفاق باعث ریزش آرا خواهد شد بنابر این در این شرایط عدم حضور ایشان را باید به نفع جریانی دانست که مطعلق به آن و حامی آن است  .

کوهکن در ادامه افزود: در دو حالت افراد برخی را برای حضور در صحنه تشویق میکنند ، گاهی نگرانی ها به دلیل احراز صلاحیت ها هست و گاهی هم با معرفی فردی به عنوان کاندیدای کمکی به دنیال بوجود آوردن فرصتی برای فعالیت های تبلیغاتی هستند، مثل همان اتفاقی که برای معاون اول محترم رئیس جمهور پیش آمد و ورودش در صحنه انتخابات اساسا به عنوان یک کاندیدای تقویت کننده است تا در صورت تائید صلاحیت از این فرصت برای حمایت از کاندیدای اصلی مورد نظر استفاده کند.

وی تصریح کرد: وقتی شخصی با صراحت یا کنایه می گوید که برای رقابت جدی نیامده است مشخص کرده که به دنبال استفاده از فرصت تعیین شده در چهارچوب قانون ، برای تبلیغ در خصوص کاندید مورد نظرش است. من فکر میکنم با توجه صحبتهای اولیه آقای جهانگیری پس از ثبت نام ایشان به همین منظور وارد شده باشند.

تعدد کاندیداها ممکن است انتخابات را به دور دوم بکشاند

دبیر حزب سبز ایران و فعال سیاسی اصولگرا گفت: ممکن است آقای رئیسی در میان اصولگرایان به عنوان نفر اول انتخاب شود و بقیه نامزدها بعد از تبلیغات به نفع ایشان کنار روند.

حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا پیرامون انصراف آقای جلیلی از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اشتراک عقبه سیاسی آقایان جلیلی و رئیسی گفت : در این خصوص سه احتمال وجود دارد، در مرحله نخست یک احتمال آن است که آقای رئیسی در صورت پیروزی جایگاه کلیدی را برای ایشان درکابینه دولتش در نظر گرفته باشد. احتمال دیگری نیز وجود دارد که آقای جلیلی پس از ارزیابی شرایط کنونی با حضور آقای رئیسی و قالیباف شانس چندانی برای پیروزی خود متصور نشدند و کناره گیری کردند؛ اما احتمال این هم وجود دارد که آقای جلیلی خودش را برای سال 1400 آماده می کند.

 کنعانی مقدم در خصوص نامزد نهایی جمنا و استراتژی اصولگرایان برای پیروزی اظهار داشت: تعدد کاندیدای اصولگرایان ممکن است انتخابات را به دور دوم بکشاند و در آن زمان قطعا همه به یک نفر رای خواهند داد و اگر این براورد غلط باشد ممکن است آقای رئیسی در میان اصولگرایان به عنوان نفر اول انتخاب شود و بقیه نامزدها بعد از تبلیغات به نفع ایشان کنار روند.