اعلام اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده تخلف و دروغ است

محمد محمودی شاه‌نشین در خصوص نامزدهای تایید صلاحیت شده شورای شهر تهران را دروغ خواند و گفت: این لیست‌ها محرمانه است و هیچ‌کس دسترسی به این لیست‌ها ندارد تا اعلام کند.

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی اسامی این انتشار را خلاف خواند و گفت: صحت و سقم این لیست‌ها ثابت نشده و قابل استناد نیست.

وی تصریح کرد: هیأت نظارت بر انتخابات شوراها نیز فقط می‌تواند آمار عددی ارائه دهد و مجاز به اعلام نام کسی نیست؛ این کار تخلف است.

شاه‌نشین اقدام برخی رسانه‌ها در انتشار اسامی نامزدهای تائید صلاحیت شده هیأت‌های اجرایی برای انتخابات شوراها را تخلف خواند و گفت: این اقدام رسانه‌ها قابل پیگیری است.

وی اظهار داشت: حدود ۹ درصد از نامزدهای انتخابات شوراها در شهرهای بزرگ توسط هیأت‌های اجرایی رد صلاحیت شده‌اند و ۹۱ درصد نامزدها تائید صلاحیت شده‌اند.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تأکید کرد: تا روز یکم اردیبهشت ماه هیچ‌کس حق اعلام اسامی نامزدهای رد یا تائید صلاحیت شده را ندارد. فرمانداری ها از روز یکم اردیبهشت به مدت دو روز فرصت دارند کتبا رد صلاحیت ها را به نامزد ها اعلام کنند.

وی ادامه داد: نامزد هایی که رد صلاحیت شده باشند می توانند به هیات نظارت استان ها شکایت کنند.

براساس این گزارش، ساعتی پیش یکی از خبرگزاری های اصلاح طلب با انتشار لیستی ادعا کرد که آنها توسط هیات های اجرایی تایید صلاحیت شده اند.