نقش سردار سلیمانی در مذاکرات هسته‌ای

حسن قشقاوی امروز در آئین افتتاح دفتر صدور ویزای استان کرمان اظهار‌داشت: کرمان از قدیم محوریت خاصی در جنوب شرق کشور داشته و قدمت فرودگاه آن به سال 1320 می‌رسد که بسیار اهمیت دارد.

وی با ابراز خرسندی از حضور در استان کرمان گفت: استان کرمان بیشترین منابع کانی و معدنی را دارد و از نظر آثار جهانی نیر دارای رتبه است.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه بیان کرد: کرمان بنیان‌گذار تاسیس یک شرکت هواپیمایی بزرگ و زادگاه سردار سرافراز اسلام سلیمانی است که از هه این جهات بسیار با اهمیت است.

وی با بیان اینکه امیدواریم باند دوم فرودگاه هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود گفت: ترجیح توریسم غربی، گردشگری در کویر و کویرنوردی است که از این منظر کرمان ظرفیت‌های زیادی دارد.

قشقاوی با اشاره به اینکه زیرساخت 5 فرودگاه در استان کرمان، زیرساخت خوب و کاملی است که در جذب گردشگر هم موثر است افزود: کرمانی‌های زیاد و خوبی در سراسر دنیا وجود دارد که باید با فراخوانی کرمانی‌های مقیم سراسر جهان به کرمان دعوت شوند و ار آنها درخواست شود که هر کرمانی مقیم در جای دیگر دنیا چه‌کاری می‌تواند برای سرزمین مادری خود انجام دهند.

وی با اشاره به افتتاح دفتر صدور ویزا در استان کرمان تصریح کرد: اتفاقی که امروز در کرمان افتاد، یک اتفاق بسیار مهم است و 180 کشور در جهان که به اینترنت وصل هستند، تقاضای ویزای الکترونیکی می‌کنند که در اینجا وصل می‌شوند و به صورت الکترونیکی ویزا دریافت می‌کنند.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه افزود: اطلاعات آنلاین است و کمتر از چند دقیقه ویزای آنها صادر می‌شود و نیازی به حضور فیزیکی در کنسولگری نیست.

وی با اشاره به اینکه سابقه تمدنی کرمان به حدود 5 تا 6 هزار سال پیش می‌رسد، ابراز امیدواری کرد: همان‌گونه که در اقتصاد مقاومتی موفق بوده است در بحث روابط خارجی نیز موفق باشد و تشکیل شورای روابط خارجی گام مهمی بود که در کرمان راه‌اندازی شد.

قشقاوی با بیان اینکه بسیاری از هیئت‌های پارلمانی امکان دارد که به کرمان آورده شوند و از این همه ظرفیت خدادادی و جاذبه‌های گردشگری دیدن کنند گفت:  بیش از 20 درصد امسال بارندگی در استان داشتیم که نشان از توجه خداوند به مردم این منطقه است.

معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه گفت: امنیت خودمان را مرهون ایثارگری‌های حاج‌قاسم‌ها می‌دانیم که از کرمان در خارج از مرزها همت می‌کنند و باعث مذاکرات قدرتمندانه در روابط خارجی می‌شود.