واکنش ذوالنور به حذف مناظره‌های زنده

مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه مناظرات زنده هم جذابیت زیادی دارند و هم فضای رقابت را از حالت تصنعی خارج می‌کند، گفت: مناظرات زنده آفاتی مانند نمایش رفتارهای پوپولیستی دارد اما زنده نبودن آن تلقی سانسور و دستکاری اصل مناظره را در ذهن‌ها تداعی می‌کند.

وی با اشاره به بصیرت و فهم سیاسی مردم و همچنین قدرت تشخیص حق از باطل، اظهار داشت: مناظرات زنده می‌تواند به انتخاب مردم در تشخیص کاندیدا اصلح کمک کند و نباید آزادی مردم از استفاده درست از این ابزار محدود شود.

ذوالنور با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در پوشش اخبار مرتبط به دولت، گفت: رسانه ملی با این اقدام در حق دیگر کاندیداهای انتخابات جفا کرده و مرتکب ناعدالتی مرتکب می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار ناعدالتی پخش اخبار دروغ از افتتاحیه‌های نمایشی دولت و دستاوردهایی که بخش اعظمی از آنها در دولت‌های دیگر تکمیل شده است موجب ایجاد فضایی پروپاگاندایی می‌شود. به طور مثال افتتاح فازهای چهارگانه عسلویه که دروغی بزرگ بود و 85 درصد این پروژه قبل از این دولت تکمیل شده بود.

وی با ابراز نگرانی از رویه صدا و سیما و فشار دولت بر این سازمان تصریح کرد: بعید نیست که تبلیغات یک‌جانبه رسانه ملی از یکی از کاندیدا ها انتخابات در روزهای آغاز رسمی تبلیغات نیز ادامه پیدا کند.