تایید صلاحیت 90 درصد نامزدهای شورای شهر

شهاب الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران اظهارداشت: از مجموع 3 هزار داوطلب ثبتنام کنند در انتخابات شورای شهر تهران نیز تعداد 2722 داوطلب در انتخابات شورای شهر تهران از سوی هیات های اجرایی و نظارت واجد شرایط شناخته شده اند.

وی افزود: تعداد 242 داوطلب هم بر اساس نظر هیات اجرایی و نظارت واجد شرایط شناخته نشدند و تعداد 36 داوطلب هم انصرافی داشتیم.

چاوشی بیان کرد: داوطلبانی که نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض و شکایتی دارند می توانند از فردا یعنی از تاریخ 3 الی 6 اردیبهشت ماه شکایت خود را تقدیم هیات نظارت استان کنند.

وی افزود: هیات نظارت استان نیز از 7 الی 16 اردیبهشت ماه یعنی به مدت 10 روز فرصت دارد شکایت واصله از داوطلبان رد صلاحیت شده را بررسی کرده و نتایج نهایی خود را 17 اردیبهشت ماه به فرمانداری و بخشداری ها اعلام کند که بر این اساس اسامی نهایی نامزدهای انتخابات شوراهای شهر از 18 الی 20 اردیبهشت‌ماه منتشر خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران همچنین درباره زمان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی شوراهای شهر نیز گفت: تبلیغات نامزدهای انتخاباتی شوراهای شهر از 21 اردیبهشت ماه آغاز و در 27 اردیبهشت‌ماه خاتمه می یابد.