ابراز نگرانی رسانه های آمریکایی از پیروزی رئیسی

وب سایت آمریکایی صدای آمریکا در بخش انگلیسی خود در گزارشی از انتخابات ایران نوشت: آمریکا با اینکه کمتر از یک ماه به برگزاری زمان انتخابات ایران زمان باقیست، سکوت اختیار کرده است.

صدای آمریکا نوشت: هرچند مقامات آمریکایی در هفته های اخیر مواضع خود علیه ایران را به شدت سخت کرده اند و ایران را با فشارهای بیشتری روبرو می کنند اما در همچنان در مورد انتخابات ایران سکوت کرده و در این باره حرفی نمی زنند. برخی از تحلیل گران بر این باورند که سکوت آمریکا نشانه تردیدهای این کشور در مورد نتیجه انتخابات ایران است.

این وب سایت آمریکایی افزود: در روز چهارشنبه گذشته نیز وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به انتخابات ایران، از تشدید فشار سیاست های دولت آمریکا علیه تهران خبر داد و ایران را متهم به نقض قوانین در زمینه حقوق بشری و آزمایش موشکی کرد.

در کنگره آمریکا نیز قانون مداران آمریکایی نیز صحبتی در مورد انتخابات ایران نمی کنند و صحبت هایی که از سنا و کنگره شنیده میشود حاکی از این است که آمریکا به دنبال افزایش تحریم های ایران است.

این وب سایت آمریکایی افزود: البته تحلیل های زیادی نیز وجود دارد مبنی بر این که انتخابات ریاست جمهوری ایران واقعا برای آمریکا از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما باید گفت ترامپ در ماه های اخیر به شدت مشغولیت داشته است و نمی تواند وارد سیاست های داخلی ایران بشود.

صدای آمریکا در ادامه افزود: پیروزی روحانی می تواند همان سیاست های وی در گذشته را در ایران ادامه دهد اما پیروزی رئیسی می تواند گرایش ایران به غرب را تغییر دهد و علاوه بر این موارد و موضوع برجام، دلایل زیادی وجود دارد که مقامات آمریکا باید نگران رئیس جمهور شدن رئیسی باشند