رد صلاحیت 1450 داوطلب در انتخابات شورای شهر تهران

بهرام سرمست مدیرکل انتخابات استانداری تهران اظهارداشت: تعداد 89811 داوطلب در انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان تهران از سوی هیات های اجرایی و نظارت شهرستان ها واجد شرایط شناخته شدند.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس تعداد 1450 داوطلب از سوی هیات های اجرایی و نظارت شهرستانها واجد شرایط شناخته نشدند و تعداد 194 داوطلب هم از حضور در این رقابت انصراف دادند.

مدیرکل انتخابات استانداری تهران ادامه داد: داوطلبانی که نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض و شکایتی دارند می توانند از فردا یعنی از تاریخ 3 الی 6 اردیبهشت ماه شکایت خود را تقدیم هیات نظارت استان کنند.

سرمست تصریح کرد: هیات نظارت استان نیز از 7 الی 16 اردیبهشت ماه یعنی به مدت 10 روز فرصت دارد شکایت واصله از داوطلبان رد صلاحیت شده را بررسی کرده و نتایج نهایی خود را 17 اردیبهشت ماه به فرمانداری و بخشداری ها اعلام کند که بر این اساس اسامی نهایی نامزدهای انتخابات شوراهای شهر از 18 الی 20 اردیبهشت‌ماه منتشر خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اسامی نهایی نامزدهای انتخابات شوراها 17 اعلام می شود لذا تعدادی از افراد تایید صلاحیت شده و یا رد صلاحیت شده در این فاصلله از ادامه رقابت انصراف می دهند که این مسئله موجب تغییر این آمار می شود.