مجلس علل افزایش بیکاری را با حضور وزیر کار بررسی کرد

محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نرخ بیکاری را در کشور 3.2 درصد اعلام کرد که این برخلاف همه آمارها و واقعیت‌ها ی موجود در جامعه است و حتی دولت نیز آمار بیکاری را 12 درصد اعلام کرده که در برنامه پنج ساله این درصد بیکاری را به 8 درصد خواهد رساند.

وی افزود: در ادامه، منصوری معاون وزیر کار نیز بدون ارائه راهکار برای حل معضل بیکاری، علت بیکاری موجود در جامعه را عدم ارتباط میان دانشگاه و صنعت و همچنین تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان دانست.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین در جلسه امروز کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در توضیحات خود در خصوص معضل بیکاری در جامعه عنوان کرد که وزارت کار، متولی ایجاد اشتغال در جامعه نیست و به طور دقیق مشخص نیست که چه وزارتخانه و نهادی مسئول و متولی ایجاد شغل است.

پورمختار خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در توضیح علت بیکاری در کشور گفت که منابع تأمین مالی برای ایجاد اشتغال، دچار مشکلاتی است و در ادامه، آثار سوء اجتماعی ناشی از بیکاری در جامعه را تشریح کرد.

وی در پایان گفت: در ادامه نیز چهار نفر از نمایندگان به قید قرعه بناست تا مطالب خود را در خصوص معضل بیکاری در کشور مطرح کنند.