وقتی امنیتی ترین دولت پس از انقلاب از فضای باز جامعه و دانشگاه حرف می زند!+ جدول افراد امنیتی حاضر در دولت

حسن روحانی رئیس جمهور دولت یازدهم دیروز در جمع مردم قزوین گفت : امروز موضوع مهم این نیست که فردی به عنوان رییس جمهور برگزیده می‌شود، بلکه بحث بر سر این است که آیا از امروز به بعد، می‌خواهیم مسیر آزادی بیان را ادامه دهیم یا نه و آیا از امروز به بعد باید باز هم فضای امنیتی به دانشگاه‌ها برگردد یا نه؟ و بحث بر سر این است که آیا امروز فضای جامعه ما باید بازتر شود یا فضای جامعه به گذشته برگشته و بسته گردد.

سخن گفتن از فضای امنیتی و یا فضای باز جامعه در حالی از سوی رئیس جمهور بیان می شود که با نگاهی به افراد حاضر در کابینه دولت یازدهم می توان بدون اغراق لقب امنیتی ترین دولت پس از انقلاب را به آن داد چرا که تعداد بسیاری از اعضای سابق وزارت اطلاعات در این دولت به وزارت رسیده و یا مشاور شده اند.

اظهرات دیروز روحانی در حالی که گفته شد که وی در جلسه رای اعتماد وزیر نیرو بیان کرد: «اینکه کسانی می‌گویند کابینه امنیتی است یا امنیتی بود، من به آنها می‌گویم اگر کسی فهم امنیتی داشته باشد حسن است و همه ما به آن افتخار می‌کنیم».

وی همچنین در تاریخ 15 مهر 93 در دانشگاه تهران و در جمع دانشجویان این دانشگاه گفته بود که این رئیس‌جمهور در هرچه متخصص نباشد در امنیت متخصص است.

یکی دیگر از مواردی که می تواند بر امنیتی بودن دولت یازدهم صحه بگذارد مصوبه دولت مبنی بر شنود مکالمات مردم بود که چند روز پیش توسط حسن روحانی به تمامی وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی، استانداری‌ها و سایر دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌کنند ابلاغ شد.

http://www.afkarnews.ir/

در کنار کابینه امنیتی حسن روحانی می توان به لغو بسیاری از سخنرانی های منتقدان دولت در دانشگاه ها که به همت تشکل های دانشجویی برگزار شده بود اشاره کرد که همین مسئله خود نشان از وعده تبلیغاتی و دروغین رئیس دولت مبنی بر فضای باز دانشگاه ها می باشد.