به گزارش کیهان ،گويا نيوز اين ادعا را پس از آن مطرح كرد كه جرس در خبري به نقل از خانواده كروبي اعلام كرد كروبي از اول آبان ماه مشاور و سخنگويي در خارج كشور ندارد. منظور جرس، مجتبي واحدي سردبير متواري آفتاب يزد بود كه در خارج كشور براي معرفي خود، از عنوان مشاور و سخنگوي كروبي استفاده مي كند.
وی پس از سخنان اخیر وزیر خارجه آمریکا، صراحتا اعلام کرده بود اپوزیسیون خواستار حمایت های سیاسی و مالی دولت آمریکاست. جرس نیز برای اینکه - لااقل در ظاهر - حساب خود را از این گدایی علنی جدا کند، خبر مورد اشاره را منتشر کرده بود اما در بحبوحه دعوای جرس و واحدی و سایت وابسته به وی(سحام نیوز)، گویانیوز وسط دعوا آمده تا کفه التماس علنی از آمریکا را سنگین تر کرده و اصطلاحا روی جرسی ها را کم کند. گویا نیوز به اعتبار انتشار آگهی های علنی استخدام در سازمان جاسوسی و ارتش آمریکا(مترجم) به سیا نیوز شهرت دارد.
«محمدرضا - ش» ضمن حمله به جرس، در گویا نیوز نوشت: از لحظه انتشار خبر کذایی در جرس و تکذیب آن در سحام نیوز با کمی دقت می شد احساس کرد عملا شاهد کلید خوردن یک پروژه امنیتی هستیم وگرنه حتی در صورت صحت و اصالت آن، این نحوه انتشار محل مناقشه و تردید بود. سخت نبود تصور آنکه پس از نشر خبر به این نحو، چه اتفاقاتی در درون نیروها و میان طیف های مختلف خواهد افتاد حتی برای گردانندگان جرس! که هراس تاریخی داشته اند از تفرقه و درگیری درونی و همواره در مقام ناهی از این فضا خود را معرفی می کرده اند…
گویا نیوز می افزاید: جرسیان ادعای برتر دانستن حقیقت بر مصلحت را در اصرار ثانوی بر ادعای اولی خود مطرح کرده بودند که به نظر عمیقا نوعی توهین و بی حرمتی خباثت آمیز نسبت به بار واژه حقیقت بشمار می رود. سابقه عملکرد این رسانه آنقدر گویا هست که زمینه ای متناسب فراهم کند برای این راقم که با طعنه بگوید همین کم بود که جرس داران دغدغه ترجیح حقیقت بر مصلحت از خود ابراز کنند و بر آن اصرار(خنده تلخ اغلب حضار). کسی نیست به آقایان بگوید نمی شد از این معاشقه شما با حقیقت هایی نظیر چند و چون دیدار آقای امیرارجمند با دیپلمات های آمریکایی نیز مطلع شویم تا گمانمان بر درستی ادعایتان مستقر شود؟
این سایت اینترنتی با اشاره به اقدام سال گذشته جرس(ارگان حلقه لندن) در جعل نامه ای به نام رئیس قوه قضاییه و خطاب به رهبری نوشت: وقتی قطب علمای لندن[!] پس از شور با دکتر بهرمانی![مهدی هاشمی] خود را در جلسه صادق لاریجانی می گذارد و به اصطلاح خودش احتمالا رندانه!! به رهبری نامه می نویسد، مصلحت و حقیقت دقیقا چگونه به زانو درآمد؟ آن هم وقتی که ادعا کردند اصل نامه را در اختیار دارند و هیچ گاه منتشر نشد. البته جنب وجوش ستایش برانگیز دکتر قصه ما بس درازست و هنرهای نه چندان تازه دیگری هم دارد که به وقتش سخن از آن به میان خواهد رفت. خدا پدر «کاخ» نشینان و مشاوران «بی بی س کسکه» را بیامرزد.
گویا نیوز افزود: کسی نیست به این حقیقت ورزان بفرماید الصاق بندهای دروغین از قول منابع موثق! به گزارشهای موثق تر! برای لجن مال کردن طیفی از منتقدان، چه ارتباط تنگاتنگی با دل سپردگی آنها به حقیقت داشته است؟
نویسنده آنگاه درباره عملکرد شبکه «جنبش راه سبز» نوشت: اقسامی از رسوایی های مشتمل بر نشر پی درپی و وقیحانه جعلیات، گفتگوهای بی پایه، سوءاستفاده از اسم و رسم رسانه های دیگر و در مصاحبه ها تا جریان سازی های تلخ و تهوع زایی نظیر اسب تروا در سیاهه آقایان مثبوت است و انکارش نتوانند. اگر حرمت میرحسین موسوی در میان نبود و اگر یک سری «درون پرده ها» را بیان می کردیم می فهمیدید حقیقت گاهی می تواند از هر زهری تلخ تر باشد. مساله قابل اشاره، عملکرد و رزومه سرشار از زشتی جرس نیست، رزومه ای که همانطور که پیشتر اشاره شد می توان به سیاهه ای تشبیه اش کرد. مساله، فضایی است که در پی این موضوع بوجود آمد که عمیقا ناامیدکننده بود. از دیگرسو سابقه ملکوک این ارگان رسانه ای و خط و ربطش عقلا دوز درگیری های قابل پیش بینی را تا بدانجا بالا برد که بسیاری از ما اقلا در میانه های راه تصورش را نمی کردیم.
به هرحال برنده این وضعیت، آنچه سعی می کنیم جنبش بخوانیمش و نیست، نخواهد بود.
گویا نیوز با ایراد اتهام علیه جرسی ها(زیرمجموعه کدیور) نوشت: به جرئت می گوییم این مسیر، مسیر مشکوکی است. این نه یک ادعای خاص مندرج در ستون اخبار ویژه کیهان تهران است که مثلا می خواهد زبل خان بودن اعضای مثلثآن جریده را ثابت کند و نه منبعثاز نوعی بدبینی افراطی و البته نه یک سمفونی نق. تقریبا برای اغلب ما این مساله به وضوح روشن شده که یک جریان اطلاعاتی امنیتی با اهداف نسبتا روشن دارد وضعیت را در راستای مطلوبش هدایت می کند. بحثدیگر نقد و جدل نیست. مساله تضاد، برخورد مستقیم و شکاف عینی است و صدالبته عمیقا منزجرکننده.
گویا نیوز همچنین از «فقدان یک نیروی منسجم تشکیلاتی و تبلیغاتی صادق» در میان اپوزیسیون خبر داده و می نویسد: نیاز نیست خیلی ظریف به رخدادها نظر بیندازیم. روشن است که سیستم امنیتی و اطلاعاتی نظام چگونه توانسته فرمان هدایت ما را در مسیر دلخواه خود در دست بگیرد. با دستگیری برخی سران جنبش، تدریجا فضا فراخ شده برای فعالیت در عیان و نهان با ماسک. در چنین فضاهایی امکان نفوذ و رسوخ وجود دارد. بعضی مگسان عرصه را تهی از سیمرغ دیده و فرصت جولان یافته اند. تعارف نداریم، به جایی رسیده ایم که ساده لوحی ها، منفعت طلبی ها، محافظه کاری ها، تزویرها و دورنگی ها و دورویی ها و دروغگویی ها و… به اسباب بعضا مضحکه خلوت ها و جمع های خودمان نیز تبدیل شده است. امروز دچار وضعیتی کمدی تراژیک هستیم. جنبشی که تبدیل به عیاشی های سیاسی مجازی شده است.
نويسنده در پايان مي نويسد: اين ترديد كه جنبش يا هرچه نامش مي توان نهاد از يك نقطه اي در تور امنيتي گرفتار شد و به امر آن هدايت شد، درك بديع و تازه اي به شمار نمي رود اما فضاي امروز بيش از هر زمان هشداردهنده است. چه بايد كرد؟ صورتش ساده است و ماهيتش براي بازشكافي البته نه چندان ساده. نمي دانم، حقيقتا اينك نمي دانم در اين مورد چه مي توان گفت، بپذيريم ما بازي خورده ايم.