تخلف حسین فریدون در پرونده مدارک تحصیلی محرز است

گروه سیاسی- محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با انتقاد از اعضای کمیته سه نفره کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جهت بررسی مدرک تحصیلی حسین فریدون گفت: اینجانب، محمد قمی و کارن خانلری بعنوان اعضای کمیته سه نفره هستیم که متاسفانه آقای قمی و خانلری با وقت کشی و عدم حضور در جلسه مانع نهایی شدن گزارش مدرک تحصیلی فریدون شدند.

وی افزود: آقای قمی برای برگزاری جلسه کمیته سه نفره طفره می رود و آقای خانلری هم در جلسه حضور پیدا نمی کند که با این وجود و با وقت کشی آقایان، عملا گزارش کمیته برای تحویل به کمیسیون آموزش و تحقیقات و سپس تحویل به هیئت رئیسه مجلس و قرائت در صحن مجلس به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول شده است.

عضو کمیته سه نفره بررسی مدارک تحصیلی حسین فریدون با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی تا روز سه شنبه 19 اردیبهشت جلسه ندارد، افزود: نمایندگان بعد از آن 2 جلسه برگزار می کنند و سپس تا پایان اردیبهشت و بعد از انتخابات ریاست جمهوری تعطیل هستند که این بدان معناست گزارش پرونده حسین فریدون تا قبل از انتخابات در صحن مجلس قرائت نمی شود.

ابطحی گفت: البته فقط آقای قمی و خانلری در این وقت کشی دخیل نیستند بلکه هیئت رئیسه مجلس هم در این زمینه مقصر است چرا برخی از آقایان تمایل نداشتند تخلف فریدون قبل از انتخابات در صحن مجلس افشا شود.

وی با بیان اینکه تخلف حسین فریدون هیچ ربطی به حسن روحانی رئیس جمهور ندارد، افزود: ما در بررسی مدارک تحصیلی حسین فریدون هر چند به این نیجه رسیدیم که تخلف فریدون محرز است اما در هیچ جا به سندی نرسیدیم که رئیس جمهور دستوری داده باشد یا در این زمینه فشاری آورده باشد.

عضو کمیته سه نفره بررسی مدارک تحصیلی حسین فریدون گفت: اینکه آقای قمی و خانلری حاضر نمی شود تا گزارش کمیته قبل از انتخابات نهایی شود خود دلیل بر محرز بودن تخلف فریدون است.

ابطحی تصریح کرد: باید با متخلفین در این پرونده برخورد منطقی صورت گیرد و متخلفین در هر سمت و مقامی که باشند باید به مراجع قضایی معرفی شوند.

موضوع مدرک تحصیلی حسین فریدون در مقطع دکترا در جلسه روز یکشنبه دهم بهمن سال گذشته در کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار گرفت و  مقرر شد کمیته سه نفره ای تشکیل شود تا برای برای اعمال ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس گزارشی تهیه و ظرف حداکثر ده روز گزارش به کمیسیون ارائه شود.

بر اساس آن هر گاه حداقل ده‌ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.کمیسیون حداکثر ظرف ده‌ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت ‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

چندی پیش محمد قمی در مصاحبه ای اعلام کرد که «کاری می‌کنیم انتشار گزارش مدرک فریدون به پس از انتخابات موکول شود چرا که در رای حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری تاثیر منفی دارد».

انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت برگزار می شود.