به گزارش فارس ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش در جمع نخبگان شهر سمنان با بیان اینکه مسیری که دشمن دنبال میکند، مسیر تغییر دهنده رفتار ایران نیست، اظهار داشت: ایرانیها از نظر پیدا کردن راههای متنوع برای مسائل از یک نوع زیرکی برخوردار هستند.

وی افزود: ما یک دعوای استراتژیک و یک دعوای تاکتیکی داریم که نباید روش‌های تاکتیکی روش‌های استراتژیک ما را تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: غرب امروز سخنانی را در رابطه با تحریم‌های جدید مطرح می‌کند ولی باید بداند که پاسخ ایران گزنده خواهد بود که البته خود آنها هم این مسئله را پیش‌بینی می‌کنند.

لاریجانی گفت: ممکن است دشمن به دنبال فریب کاری باشد ولی بطن مردم منطقه مسلمانند و مسائل را درک می‌کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد پرستیژ خود را حفظ کند، اظهار داشت: کلینتون که چندی قبل رئیس جمهور آمریکا بود گفته بود که اوباما بی‌عرضه است و آبروی آمریکا را برده است.

لاریجانی بار دیگر خطاب به اتحادیه اروپا که خواستار ضبط اموال حاج قاسم سلیمانی شده بودند، گفت: حاج قاسم سلیمانی اموالی ندارد که می‌خواهید مصادره کنید، این حرف‌ها حرف‌های پوچی است.

وی ادامه داد: ما نه به دنبال امپراطوری و نه به دنبال جنگ با کسی هستیم، ما تنها از تفکر اسلامی و مسلمانان منطقه دفاع می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما چشم طمع به هیچ کشوری را نداریم، تاکید کرد: در شرایط فعلی باید به چند مسئله توجه کنیم و به دلایل سرافرازی ملت پایداری بیشتر داشته باشیم.

لاریجانی گفت: ما باید هم از نظر اقتصادی و هم از نظر سیاسی و فرهنگی به مسائل داخلی توجه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان از جمله جاهایی است که می‌تواند استعدادهای جوانان ما را رشد دهد که البته قانون این شرکت‌ها هم در مجلس تصویب شده است.

لاریجانی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی جایی بود که ما نمی‌خواستیم مثل حساب ذخیره ارزی باشد، افزود: ‌ما بر اساس منویات و سخنان رهبری صندوق توسعه ملی را تببین کردیم.

وی خاطرنشان کرد: رهبری در سیاست‌های کلی برنامه الزام کردند که دولت بودجه خود را از پول نفت جدا کند که این مسئله هنوز اجرایی نشده است.

رئیس مجلس تاکید کرد که اگر ما بخواهیم روی پای خود بایستیم باید به مشکلات داخلی توجه کنیم و در کشور رونق اقتصادی ایجاد کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه با تزریق پول به جامعه مشکل تورم حل نمی‌شود، اظهار داشت: بعد از فساد مالی اخیر سخت‌گیری‌هایی در سیستم بانکی به وجود آمد که البته این کار درستی نیست، باید جلوی فساد گرفته شود ولی نباید به خاطر این مسئله فعالیت اقتصادی دچار مشکل شود.

وی ادامه داد: در جلسه سران قوا هم گفتیم که موضوع فساد مالی اخیر خط قرمز ندارد و هر کسی که در این رابطه مقصر است، باید محاکمه شود.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در سیستم دیوانی کشور پیچ و خم‌های زیادی وجود دارد که این مسئله صنعتگران را با مشکل مواجه کرده است در حالی که امروز شرایط دنیا برای جذب سرمایه‌گذاری رقابتی شده و ما باید به این مسئله توجه کنیم.

لاریجانی گفت: مشکل قاچاق مسئله‌ای است که به صنعت ضربه می‌زند و ما باید آن را جدی بگیریم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کشوری مثل چین پیدا شده که با قیمت نازل اجناس خود را عرضه می‌کند؛ ما نمی‌گوییم که مراودات تجاری نداشته باشیم بلکه میگوییم در مراودات منافع ملی در نظر گرفته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدفمندی یارانه‌ها در بخش‌هایی درست اجرا نشد، افزود: باید قبول کرد که هدفمند کردن یارانه‌ها برای اصلاح الگوی مصرف است.

وی در پایان تصریح کرد: باید در موضوع توسعه داخل کشور مسائل اقتصادی و روان سازی تولید کشور مورد توجه قرار گیرد.