پاکستان توانایی کنترل مرزهای خود را ندارد

علاءالدین بروجردی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: حادثه شهادت تعدادی از مرزبانان در منطقه میرجاوه، حادثه تاسف‌باری بود و با توجه به اینکه مأمن گروهک‌های تروریستی در داخل خاک پاکستان است و از آنجا این افراد وارد مرزهای جمهوری اسلامی ایران می‌شوند، بدون تردید مسنولیت عواقب این حادثه تلخ و دیگر حوادث مشابه با دولت پاکستان است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: دولت پاکستان باید در برابر این موضوع پاسخگو باشد، با توجه به اینکه در درون مناطق نزدیک به مرزهای جمهوری اسلامی در داخل خاک پاکستان، عملاً توانمندی برای کنترل وضعیت خود وجود ندارد، حق نیروهای ما است که اقدامات لازم و پاسخ مناسب را انجام بدهند.

وی با اشاره به اینکه نیرو های جان بر کف، در سخت ترین شرایط در نقاط صفر مرزها مسئولیت مهم دفاع از حریم مرز های جمهوری اسلامی را عهده دار هستند، گفت: شهادت این مرزبانان بسیار تاسف بار است و این حادثه را به خانواده های این شهدا تبریک و تسلیت می گوییم.

بروجردی در ادامه سخنان خود، ضمن بیان اینکه باید پاسخ مناسب این حادثه تلخ داده شود، تصریح کرد: باید تمهیدات اندیشیده شود که از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران رابطه خوب با همسایگان است و مهمترین مسئولیت نیروهای مسلح، اطلاعاتی و وزارت خارجه بازدارندگی از این حوادث است.