بازتاب بیانات رهبری در رسانه‌های جهان

به گزارش فارس، رویترز در انعکاس بیانیات رهبر انقلاب و به نقل از ایشان نوشت: "دشمنان ما، بخصوص رژیم صهیونیستی، آمریکا و متحدانش باید بدانند که هرگونه تهدید یا حمله به ایران به شدت پاسخ داده خواهد شد... ملت ما، سپاه پاسداران و ارتش هر حملهای را با سیلیهای محکم و مشتهای پولادین پاسخ خواهند گفت."


خبرگزاری آمریکایی اسوشیتدپرس نیز نوشت: رهبر عالی ایران می‌گوید که اگر آمریکا و اسرائیل حمله‌ای را علیه ایران ترتیب دهند، پاسخ ایران سخت خواهد بود.

این خبرگزاری آمریکایی نیز در انعکاس بیانات مقام معظم رهبری بر عبارت " سیلی محکم و مشت پولادین " تاکید ورزیده و نوشته است: این سخنان دو روز پس از آن مطرح می‌شود که گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران را به تلاش برای دست‌یابی به سلاح‌های هسته‌ای متهم کرده است. ایران اصرار دارد که به دنبال انرژی هسته‌ای با مقاصد صلح‌آمیز است.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی ضمن انعکاس بیانات مقام معظم رهبری، به نقل از ایشان نوشت: " دشمنان، بخصوص آمریکا و دست‌نشاندگان آن و رژیم صهیونیستی باید بدانند که این عادت ایران نیست که به کشور یا ملتی دیگر حمله کند اما به هر تجاوزی با و یا حتی تهدیدی با قدرت پاسخ خواهد داد، پاسخی که متجاوز را از دورن ویران کند. "

پایگاه اطلاع‌رسانی داون، روزنامه‌های اسرائیلی هاآرتص و یدیعوت آحارنوت، روزنامه سیاتل پست اینتلیجنسر، آژانس خبری ترند و بسیاری دیگر از رسانه‌های جهان دست به بازتاب سخنان مقام معظم رهبری زدند.

شایان ذکر است، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم تحلیف و دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه افسری امام علی(ع) در سخنان مهمی، نیروهای مسلح را مایه عزت ملت و کشور ایران و نوک پیکان استوار دفاع ملی دانستند و تأکید کردند: دشمنان بخصوص آمریکا و دست نشانده گانش و رژیم صهیونیستی بدانند، ملت ایران اهل تجاوز به هیچ کشور و ملتی نیست اما هرگونه تجاوز و حتی تهدید را با قدرت کامل و بگونه‌ای پاسخ خواهد داد که متعرضان و متجاوزان را از درون متلاشی کند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین خاطرنشان کردند: هرکس که فکر تجاوز به جمهوری اسلامی ایران، در مخیلهاش خطور کند، باید خود را آماده دریافت سیلیهای محکم و مشت های پولادین ارتش، سپاه و بسیج و در یک کلام، ملت بزرگ ایران کند.