واکنش مراجع عظام تقلید و حوزویان به اقدام زشت ستاد انتخابات روحانی

تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در حالی به‌روزهای حساس خود نزدیک می‌شود که در این میان برخی‌ها حتی به مقدسات نیز توجه نمی‌کنند.

اتفاق ناخوشایندی که در صورت عدم برخورد مناسب می‌تواند راه را برای اهانت‌های دیگر باز بگذارد.

چند روز پیش  مجری مراسم افتتاحیه ستاد انتخاباتی حسن روحانی در یکی از شهرهای استان ایلام در اقدامی زشت به ساحت مقدس امام رضا (ع) توهین کرد، اقدامی که به‌سرعت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشت و واکنش‌های بسیاری را نیز در داخل کشور ایجاد کرد.

مراجع عظام و مراکز حوزوی نیز در واکنش‌های جداگانه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدام زشت خواستار برخورد قاطع مسئولان با این موضوع شدند.

آیت‌الله مکارم شیرازی: اقدام این فرد خبیث، زشت و منفور است

این مرجع تقلید با صدور پیامی ضمن محکوم کردن این اقدام زشت خواستار برخورد با وی شد.

در بخشی از پیام این مرجع تقلید آمده است: در اخبار آمده بود که در یکی از ستادهای انتخاباتی اهانت شدیدی به مقام شامخ حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (علیه آلاف التحیة والثناء) شده است و مقام والای امامت توسط یک فرد خبیث به سخره کشیده شده و در سایت‌های مختلف نیز انتشار یافته است.

در ادامه پیام آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح‌شده است: این کار جدا از مسائل انتخاباتی از زشت‌ترین و منفورترین کارهاست و ما شدیداً آن را محکوم می‌کنیم و انتظار داریم هر چه سریع‌تر مرتکب آن محاکمه و مجازات شود تا حریم والای امامان ملعبه دست افراد آلوده و جنایتکار نگردد.

آیت‌الله علوی گرگانی: اهانت به امامان معصوم (ع) به بهانه بازی‌های سیاسی اثری جز قداست زدایی ندارد

این مرجع تقلید نیز با صدور بیانیه‌ای توهین یک مجری به امام رضا علیه‌السلام را محکوم و اعلام کرد: اهانت به امامان معصوم علیهم‌السلام به بهانه بازی‌های سیاسی یا آزادی بیان یا هر بهانه دیگری اثری جز قداست زدایی از ساحت پاک آن معصومین ندارد، متأسفانه هر از چند گاهی از گوشه و کنار مملکتی اسلامی ما سخنانی در جسارت به اهل‌بیت علیهم‌السلام شنیده می‌شود که موجب تأثر هر انسان غیرتمند و دین‌داری می‌شود. در این بیانیه آمده است: سخنان اهانت‌آمیز یکی از مجریان در استان ایلام که به ساحت مقدس و نورانی امام رضا علیه‌السلام انجام گرفت موجب ناراحتی شدید این‌جانب شد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم : برخورد قاطع با عاملان توهین به ساحت مقدس امام رضا (ع) صورت گیرد

جامعه مدرسین حوزه علمیه نیز خواستار برخورد قاطع به عاملان این توهین شد

در پیام جامعه مدرسین حوزه علمیه آمده است: خبر توهین و جسارت نسبت به ساحت مقدس حضرت امام رضا (علیه آلاف تحیة والثناء) که در حقیقت توهین به همه ائمه معصومین (علیهم السلام)، اسلام و مقدسات اسلامی است، در مراسم افتتاح ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری موجب تأسف و تأثر شدید شد و موجی از خشم و نفرت عمومی را برانگیخت و مؤمنین و علماء و مراجع معظم تقلید «دامت برکاتهم» را آزرده‌خاطر کرد، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن این جسارت وقیحانه از مراجع ذی‌الصلاح می‌خواهد ضمن برخورد قاطع با عاملان این حرکت نابخردانه، پاسخ اعتراضات گسترده مردمی را بدهند.

آیت‌الله سعیدی: مگر رأی آوردن یک نامزد چقدر ارزش دارد؟

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) توهین یک مجری به ساحت مقدس امام رضا (ع) را محکوم کرد و خواستار برخورد سریع قضایی با عامل یا عاملان این عمل زشت و وقیحانه شد.

در پیام آیت‌الله سعیدی آمده است: خبر اهانت بی‌شرمانه به ساحت مقدس امام رئوف علیه‌السلام که در جلسه تبلیغاتی یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در شهر ایلام انجام گرفت، موجب تأثر فراوان گردید، مگر، رأی آوردن یک نامزد چقدر ارزش دارد؛ این‌جانب ضمن محکوم کردن این عمل وقیحانه، برخورد سریع قضایی با عامل یا عاملان این عمل زشت و وقیحانه را خواستارم.

بیانیه جمعی از طلاب حوزه علمیه قم: باید جوابی قاطع به یاوه‌گویی‌ها داده شود

جمعی از طلاب حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای خواستار برخورد قاطع دستگاه قضا به عمل شنیع توهین به ساحت مقدس امام رضا (ع) شدند.

در این بیانیه که به امضای جمع کثیری از طلاب رسیده آمده است: باکمال تأسف و تأثر مطلع شدیم که فردی یاوه‌سرا در استان ایلام در افتتاحیه ستاد آقای حسن روحانی و در حضور نایب‌رئیس مجلس به ساحت مقدس ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) اسائه ادب کرده است. این‌گونه توهین‌ها بی‌سابقه نبوده است؛ در دوران اصلاحات هم شاهد بودیم که افرادی از همین قماش زیارت عاشورا را مانیفست خشونت می‌خواندند و مدعی شدند که حتی می‌توان علیه خدا هم تظاهرات کرد!!!

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: بی‌حرمتی به آموزه‌های دینی است، عین جهالت است

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه نیز در گفتگو با خبرنگار ضمن محکوم کردن این اقدام زشت خواستار برخورد مراجع قضایی و شورای نگهبان با این موضوع شد.

وی افزود: بی‌حرمتی به آموزه‌های دینی برای تخریب چهره حجت‌الاسلام رئیسی عین جهالت و نادانی است.