طوفان جهانگیری برای دو قطبی سازی انتخابات/ بازی اصلاح طلبان با روحانی

گروه سیاسی- روزی که اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد بسیاری او را نامزد پوششی دانستند و تحلیل ها بر این موضوع حکایت داشت که وی برای دفاع از عملکرد دولت به صحنه انتخابات آمده و می خواهد کمک روحانی باشد تا بتواند در مقابل انتقادهای احتمالی به بیان آمارها بپردازد.

به گزارش افکارنیوز، اما روز جمعه در اولین مناظره رفتار جهانگیری نشان داد وی نه تنها به عملکرد دولت نپرداخته بلکه خود را به عنوان نامزدی جدی که با طراحی ایجاد فضای دو قطبی در انتخابات است معرفی کرده است.

این رفتار که قطعا نتیجه طراحی اتاق های فکر اصلاح طلبان بود باعث شد فضای مناظره به حاشیه برده شده و جهانگیری نقش خود را در دو قطبی سازی ایفا کند.

روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلب نیز پس از مناظره مانند اعتماد و شرق سخن از طوفان و زلزله جهانگیری دادند. همین تیترها و تحلیل ها نشان می دهد اصلاح طلبان نیز دل خوشی از روحانی ندارند و گویا جهانگیری نه تنها نامزد پوششی اصلاح طلبان برای انتخابات نیست که او در قامت کاندیدای این جریان معرفی شده است.

از سوی دیگر مردم انتظار داشتند رئیس جمهور و معاون اول او در جریان مناظره در مورد موضوعات مهمی مانند مسکن و ایجاد شغل به مردم گزارش دهند که در طول 4 سال دولت تدبیر و امید چه کارنامه ای دارند اما بر خلاف این انتظار، جهانگیری سعی کرد با به حاشیه کشاندن مناظره از پاسخگویی فرار کند .

از سوی دیگر روحانی نیز با قطع سخنان قالیباف و اینکه وعده 4 میلیون شغل را نداده این نامزد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را به دروغگویی متهم کرد تا مشخص شود برنامه هماهنگی وجود داشته تا رئیس جمهور و معاون اولش از از پاسخگویی فرار کنند.

صحبت های جهانگیری در مناظره نشان داد او مانند عارف نیست که بر خلاف میل باطنی اش از انتخابات انصراف دهد و بیشتر به عنوان رقیب روحانی وارد صحنه شده و این موضوع نشان می دهد اختلافات اصلاح طلبان و روحانی بیش از گذشته است.