نگرانی اوباما از اظهارات روحانی درمورد برجام

«مکس فیشر» از سردبیران و خبرنگارن ارشد روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در حساب توئیتری خود مدعی شد که باراک اوباما در سال 2015 به طور خصوصی به وی گفته است که حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در منافع اقتصادی حاصل از برجام برای ایرانیها اغراق کرده است و این می‌تواند به مرگ توافق هسته‌ای منجر شود.

فیشر گفته است که این یکی از نگرانیهای اوباما درباره توافق هسته‌ای با ایران بوده است.

منظور خبرنگار نیویورک تایمز تبلیغات فراوان دولت ایران در منافع حاصل از دستیابی به توافق با گروه 1+5 بود که در طول مذاکرات هسته‌ای به مردم ایران وعده داده شده بود. ناظران سیاسی معتقدند که برجام آنطور که از سوی دولت تبلیغ می‌شد منافع اقتصادی و تجاری چندانی برای مردم ایران به ارمغان نیاورده است.

یک خبرنگار آمریکایی دیگر نیز با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایران در این زمینه می‌نویسد؛ روحانی برجام را به مثابه یک داروی سحر آمیز فروخت درحالیکه دیگر تحریمهای آمریکا که همچنان پابرجا هستند هرگز اجازه نمی‌دهند اقتصاد ایران تقویت شود.

درحالیکه کمتر از 20 روز به انتخابات ریاست جمهوری ایران باقیمانده است موضوع اقتصاد یکی از اصلیترین مسائل تاثیرگذار در انتخابات است و به یکی از پاشنه های آشیل دولت حسن روحانی تبدیل شده است.

http://www.afkarnews.ir/