نگرانی رسانه‌های آمریکایی از سرنوشت روحانی در انتخابات

واشنگتن پست در تحلیلی نوشت: رقبای روحانی از روند اجرای توافق هسته‌ای و وضعیت معیشتی مردم ایران استفاده خواهند کرد تا روحانی را در «کورنر» دفاعی بگذارند.


این روزنامه افزود: برجام، فقر و فساد اقتصادی شاخص انتقادات از روحانی در مناظرات انتخاباتی ایران است. با وجود اینکه حسن روحانی، از سیاست‌های خود در توافق هسته‌ای دفاع می‌کند و آن را عامل بهبود وضعیت اقتصادی می‌داند، اما بسیاری از ایرانی‌ها می‌گویند استانداردهای زندگی‌شان آن‌چنان که انتظار داشتند بهبود نیافته است. گفته می‌شود تولید ناخالص  رشد 7/4 درصدی داشته اما رشد این شاخص بیشتر مربوط به فروش نفت بوده و بیکاری در ایران بیش از 12 درصد است. از این رو سید ابراهیم رئیسی، که خود را فرای تقسیم‌بندی‌های اصلاح‌طلب و اصول‌گرا معرفی کرده، پاشنه آشیل دولت را هدف قرار داده است؛ وضعیت معیشتی مردم. 


کمپین رئیسی تصاویر او را همراه با تصاویر سید محمد بهشتی و قاسم سلیمانی منتشر می‌کند.
واشنگتن پست تصریح کرد: روحانی در توافق هسته‌ای موفق شد اما اگر از شهروند ایرانی بپرسید که «آیا زندگی‌ات به نسبت روز گذشته بهتر است؟» پاسخ می‌گیرید «نه». این نقطه آسیب‌پذیری بالقوه روحانی است.
پاشنه آشیل کارزار انتخاب مجدد روحانی، همین احساس شهروندان معمولی است. برای همین است که سیدابراهیم رئیسی مبارزات انتخاباتی خود را حول محور مبارزه با فقر، فساد و بیکاری شکل داده است. یک نفر از چهار نفر شهروند ایرانی زیر 25 سال شغل ندارند و بیکارند. آنها مخاطب رئیسی هستند.