ظریف وارد اسلام‌آباد شد

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در رأس یک هیأت بلندپایه سیاسی، نظامی، انتظامی و امنیتی دقایقی قبل وارد اسلام‌آباد پایتخت پاکستان شد.

بهرام قاسمی دیروز با اعلام سفر ظریف به اسلام‌آباد گفت که وزیر خارجه در این سفر که پس از حادثه دردناک تروریستی اخیر در منطقه مرزی ایران و پاکستان انجام می‌شود، علاوه بر پیگیری ویژه این حادثه هولناک، در خصوص راه‌های تامین امنیت مرزهای دو کشور و بستن راه‌های نفوذ گروهک‌های ترویستی و تضمین امنیت مرزهای مشترک، با مقامات بلند‌پایه پاکستان گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد آمد

رئیس دستگاه دیپلماسی را در این سفر تعدادی از فرماندهان نظامی، انتظامی و مقامات عالی‌رتبه سیاسی و امنیتی از جمله سردار غلامرضا محرابی معاون ستاد کل نیروهای مسلح، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، سردار محمد حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان همراهی می‌کنند.

وزیر خارجه ایران در این سفر یک روزه با «نواز شریف» نخست‌وزیر، ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش، «چوهدری نثار علی خان» وزیر کشور و «سردار ایاز صادق» رئیس مجلس ملی پاکستان درباره گسترش همکاری‌های مرزی دو کشور، پیگیری موضوع حمله تروریستی به مرزبانان کشورمان و مقابله با گروه‌های تروریستی دیدار و به گفت‌وگو خواهد پرداخت.

در پی حادثه تروریستی روز چهارشنبه ششم اردیبهشت در مرز میرجاوه 9 نفر از مرزبانان کشورمان به شهادت رسیدند. 

به گزارش فارس، در پی شهادت تعدادی از مرزبانان ایرانی در مرز میرجاوه، وزیر خارجه کشورمان این حادثه را تسلیت گفت و قاسمی نیز پس از این اقدام تروریستی بر پاسخگویی دولت پاکستان به خاطر حضور گروهک‌های شریر در خاک این کشور تأکید کرد.

سفیر پاکستان در تهران نیز پس از این حادثه توسط مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه به این وزارتخانه فراخوانده و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

مدیرکل آسیای غربی در دیدار سفیر پاکستان گفت: قویا انتظار داریم طرف پاکستانی اقدامات جدی و اساسی برای بازداشت تروریست‌ها و مجازات آنان انجام دهد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز روز دوشنبه 11 اردیبهشت در نشست هفتگی با خبرنگاران عنوان کرد: ما امیدوار بودیم و هنوز هستیم مرز ما با پاکستان مرز امن، باثبات و دوستی باشد و مرز ایران و پاکستان بر خلاف سایر مرزهای پاکستان که عمدتا با همسایگانش دارای مشکلات عدیده است، حداقل مشکلی نداشته باشد ولی به هر حال این واقعه تلخ اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه از نخستین ساعات اقدامات اولیه مورد نیاز در سطح وسیعی انجام و در سطوح مختلف کشور با هوشیاری و حساسیت موضوع را با طرف پاکستانی دنبال کردند،‌افزود:‌ طرف پاکستانی نیز در سطوحی از مقامات خود ابراز همدردی و تأسف کرد، ولی ابراز تاسف و همدردی برای ثبات و امنیت مرزها کارایی ندارد و کارآمد نیست و نیاز به سازوکارهای مشخص خود را دارد.

قاسمی با بیان اینکه این پرونده را به صورت گسترده و مفتوح در وزارت خارجه و سایر نهادها داریم و موضوع را با جدیت تمام دنبال خواهیم کرد و هر اقدامی لازم باشد برای احقاق حق شهدای خودمان در این راستا انجام می‌دهیم، گفت: طی روزهای آینده اقدامات رسمی دیپلماتیک را در سطوح بالاتر خواهیم داشت و اجازه نخواهیم داد مرزهای ما به جولانگاه تروریست‌ها تبدیل شود.