موافقت مجلس با استرداد لایحه اصلاح قانون کار

سلمان خدادادی درباره تقاضای دولت مبنی بر استرداد لایحه اصلاح قانون کار از مجلس در حمایت از کارگران گفت: لایحه اصلاح قانون کار در مجلس دهم به کمیسیون اجتماعی ارجاع و دولت یازدهم نیز پیگیر این لایحه بود، این لایحه از ماه‌های گذشته در دستور کار کمیسیون هم قرار گرفت؛ اما به دلیل عدم رعایت مواردی نمایندگان با کلیات آن مخالفت کردند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: قانون کار باید بر رعایت اصول سه‌گانه رضایت کارگر، کارفرما و دولت تاکید داشته باشد؛ اما مفاد لایحه اصلاحی دولت حاکی از رعایت این اصول سه جانبه‌گرایانه نبود، بنابراین جلسات متعددی با کارشناسان و نمایندگانی از دولت و جامعه کارگری برگزار شد.

وی با بیان اینکه اصلاح لایحه قانون کار از سوی دولت امری ضروری است، ادامه: دولت باید رعایت این اصول سه جانبه را در دستور کار خود قرار دهد و تلاش کند تا لایحه جامعی را در حوزه کارگران به مجلس ارائه کند، خوشبختانه بعد از رد این لایحه در کمیسیون اجتماعی، دولت نیز درخواست استرداد لایحه را داده است.

خدادادی با یادآوری اینکه نامه دولت جهت استرداد لایحه اصلاح قانون کار هنوز به مجلس ارایه نشده است، گفت: درخواست استرداد لایحه اصلاح قانون کار در آینده نزدیک بر اساس تقاضای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس ارایه خواهد شد، استرداد لایحه، انجام اقداماتی چون بررسی لایحه در صحن را هم منتفی خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: این لایحه پس از تقاضا به دولت مجددا ارجاع می‌شود، البته امید است دولت در اولین فرصت لایحه اصلاح قانون کار را به مجلس تقدیم کند.