چرا روحانی با معلمان جلسه برگزار نکرد؟

روزهای تبلیغات ریاست جمهوری دوازدهم برای هر کدام از کاندیداها فرصتی است تا شکلی کلی از نحوه اداره کشور به سبک خود ارائه کنند اما برای حسن روحانی و کاندیدای اصلاحات، اسحاق جهانگیری که سه سال و اندی است مردم با شیوه کشورداری‌شان آشنا هستند بیشتر پاسخ‌گویی و همچنین گرفتن بازخورد و عکس العمل مردم نسبت به عملکرد آنهاست. هر چند که این دو کاندیدای دولتی به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی تازه نامزده انتخابات شده‌اند. انتقادی که پیشتر هم در این سه سال و اندی به آنها می‌شد که چرا به مانند نامزدهای انتخاباتی و نه کارگزار دولتی رفتار می‌کنند.

دیروز روز معلم بود و در این فضای انتخاباتی فرصت خوبی بود تا حسن روحانی با حضور در میان معلمان و فرهنگیان کشور و با تبریک این روز هم برای انتخابات تبلیغات کند و هم اینکه عکس العمل معلمان را در خصوص عملکرد دولت‌اش بسنجند. این درحالی است که حسن روحانی هیچ پیامی برای فرهنگیان صادر نکرد و خبری از پاسداشت روز معلم نشد.

روحانی در روز کارگر در مرقد مطهر امام راحل برنامه‌ای با حضور کارگران داشت که برخی از کارگران معترض در خارج صحن حرم با در دست داشتن پلاکارد و بنرهایی با این عنوان که «رئیس‌جمهور محترم به داد ما برسید»‌ تجمع کردند و در ادامه نیز عده‌ای با ورود به صحن حرم شعار «‌عزاست عزاست امروز، روز عزاست امروز، زندگی کارگر رو به فناست امروز» سر دادند تا انتقاد شدید خود را از وضعیت تولید و تعطیل شدن کارخانه‌هایی مانند کارخانه «روغن قو» ابراز کنند.

به نظر می‌رسد که با وجود فسادی که در صندوق فرهنگیان اتفاق افتاد و در ابتدا حسن روحانی آنرا یک بدهی معوقه نامیده بود، مسئولان تبلیغاتی روحانی برای جلوگیری کردن از شکل گیری روز معلم به عنوان روز عزای فرهنگیان نسبت به برگزاری چنین جلسه‌ای با این قشر از کشور اجتناب کرده‌اند.

اینک ابعاد مختلف فساد صندوق فرهنگیان آچنان توسط مقامات مختلف قضایی و مجلس آشکار شده که محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره آن بیان می‌کند: «اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان بزرگترین پرونده اقتصادی بعد از انقلاب است.»