نه بزرگ اقوام و ادیان ایرانی به روحانی/ رئیس جمهور ناجوانمردانه به همه تعهداتش پشت پازد

محمدرضایی نماینده سابق بیجار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با افکار نیوز در پاسخ به این سوال که با توجه به حمایت ستاد مشترک انتخاباتی اقوام ایرانى از حسن روحانى در انتخابات ٩٢، آیا در این انتخابات از وی حمایت می کنید، گفت: میثاق نامه اى که منجر به حمایت ستاد مشترک انتخابات اقوام ایرانى از آقاى روحانى در انتخابات ٩٢ شد،بیانیه موسوم به 10 ماده اى حقوق اقوام و ادیان بود که متاسفانه آقای روحانی به این میثاق نامه پایبند نبود.

وی افزود: اقوام ایرانى و اهل سنت کشور جوانمردانه به این میثاق نامه پایبند ماندند و با مشارکت فعال، بالاى ٧٥ درصد به وی رای دادند که در واقع استانهاى مرزى به عهد خود وفا کردند اما دریغا از دولت آقاى روحانى و عمل به وعده ها.

رئیس ستاد مشترک انتخاباتی اقوام ایرانى با بیان اینکه حسن روحانی بعد از پیروزی در انتخابات ناجوانمردانه به همه تعهداتش پشت پازد، افزود: اقوام و ادیان ایرانی در 29 اردیبهشت در پای صندوقهای رای، به روحانی رئیس جمهور نه بزرگ خواهند گفت و از وی حمایت نخواهیم کرد.

محمدرضایی با اشاره به اظهارات وزیر کشور در انتصاب استاندار غیر  بومی در کردستان، گفت: وزیر کشور بى کفایتش در رابطه با علت عدم انتخاب استاندار اهل سنت و بومى در کردستان در کمال گستاخى ادعا کرد که هنوز براى چنین انتصابى به حجت شرعى نرسیده است.

وی افزود: در عین حال در تشکیلات فشل وزارت کشور دولت تدبیر براى مفسد فرارى از زندان ابلاغ مشاورت ویژه استاندار صادر شد.

رئیس ستاد مشترک انتخاباتی اقوام ایرانى تاکید کرد: این بار حجت بر اقوام و  اهل سنت  کشور تمام است که به روحانى و دولت دروغگویش " نه" بگویند.

محمد رضایی اضافه کرد: «نه"» به روحانى تنها در استانهاى مرزى کشور از آذربایجان تا خوزستان، از سیستان و بلوچستان تا خراسان و از مازندران تا کردستان شعار نیست بلکه شعور مطالبه گران حقوق آحاد ملت است.  

وی با بیان اینکه روحانی  احتمالا اولین رئیس جمهور چهار ساله ایران است، گفت: ستاد مشترک انتخاباتی اقوام ایرانى در حال بررسی نامزدهای انتخاباتی است و در روزهای آینده از یکی از نامزدها که متعهد به اجراى مفاد همان بیانیه باشد، فارغ از جناح سیاسى اش حمایت خواهد کرد.